Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Gara d'o Portiello
Zaragoza-Portillo

Gara de Cercanías d'o Portiello
Situación
Zona:
Municipio: Zaragoza
Adreza:
País: Aragón
Información cheneral
Servicios: AparcamientoAparcamientoBenda de billez
Horario:
Contacto:
Transportes
Metro: {{{metro}}}
Cercanías: (Cercanías Zaragoza)
Tramvía: {{{tramvía}}}
Trolebús: {{{trolebús}}}
Rechionals: {{{rechionals}}}
Meya Distancia: Rechionals
Larga Distancia:
Alta Velocidat: {{{TAV}}}
Bus urbán:
Interurbans:
Bus nocturno:
Atros transportes: {{{atros_tresportes}}}
Taxi: {{{taxi}}}

A Gara d'o Portiello (oficialment Zaragoza-Portillo) ye una gara situata en la ciudat aragonesa de Zaragoza, propiedat d'ADIF (Administrador de Infraestructuras Ferroviarias). Fue inaugurata en l'anyo 2008, construita en os terrens de l'antiga gara de Zaragoza-O Portiello (Zaragoza-El Portillo oficialment).

Historia editar

 
Antiga gara d'o Campo Sepulcro

L'apertura d'a linia Madrid - Zaragoza por parti d'a Compañía de los Ferrocarriles de Madrid a Zaragoza y Alicante (MZA; Companyía d'os Ferrocarrils de Madrit a Zaragoza y Alicant) o 25 de mayo de 1863 supuso a inaguración d'a gara de Campo Sepulcro, recinto provisional que acullió os primers viachers d'a linia. En l'anyo 1896 se ubre a lo publico a gara definitiva, con un edificio de viachers de 144 metros de longaria.

En mayo de 1972 s'inagura una nueva gara que substituye a Campo Sepulcro, cuyo edificio de viachers ye situato en os terrens d'o deposito de locomotoras de l'antiga estación. De primeras ista nueva gara iba a clamar-se de Goya, pero finalment se clamó de Zaragoza-El Portillo.

El Portillo estió a prencipal gara d'a ciudat dica o 28 de mayo de 2003, cuan fue substituyida por a nueva y mayor Gara Intermodal de Zaragoza-Delicias. En 2008, en terrens de l'antigua gara s'inauguró una nueva gara ta trens de redolada y rechionals pertenexient a la linia de Renfe Operadora Cercanías Zaragoza.

Os prochectos municipals d'a sociedat Zaragoza Alta Velocidad 2002 ta l'aria de l'antiga gara, con perspectivas a 2015, incluyen un parque en o centro d'a ciudat que tendrá la "La Mediateca" de Milla Digital, un Caixafórum, una gran torre de oficinas, un intercambeador de transportes, equipamientos y viviendas.

Vinclos externos editar