Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un discurso[1] (d'o latín discursus, carrera d'un puesto enta un atro) ye ixo que se diz de contino en a expresión oral, mas que mas si se tracta d'una exposición oral en publico, en charrando d'un tema concreto con bella fondura y extensión. O discusro se compón de cualques estructuras lingüisticas, como sintagma, frases, oracions u paragrafos. Istas estructuras siguen un orden y se combinan seguntes bellos regles. En orichen designaba nomás que a la dicción en publico y en directo d'o texto d'o discurso, pero modernament han apareixiu nuevos medios de comunicación y nuevas tecnolochías que permiten la difusión d'un discurso en a distancia (a traviés d'a radio u d'a televisión) y tamién a suya reproducción en diferiu, a traviés d'a suya grabación ta estar preservau y reproduciu con posterioridat a la suya dicción.

Martin Luther King en pronunciando lo suyo discurso I Have A Dream.

Dende los mesmos orichens d'o discurso, iste ha estau vinclau a l'oratoria y a la vida politica, estando bien conoixius bellos discursos con gran impacto politico, como lo discurso de Martin Luther King I Have A Dream mientres a Marcha en Washington por o treballo y la libertad lo 28 d'agosto de 1963.

Referencias editar

Vinclos externos editar