Descusión:Foz Espalda

¿ Debería escribirse separado? Si escribimos Foz Calanda y Foz de la Viella, supongo que habremos de escribir separado Foz Espalda.--EBRO 14:51, 2 otubre 2007 (UTC)

L'archivo de Foz Espalda editar

En Foz Espalda bi ha un archivo que no lo cremoron en as guerras d'os sieglos XIX e XX, e bi ha testos en un aragonés ligth. Yo he visto que os testos que escribiban en Valencia e Barcelona adrezatos ta chent d'o interior aragonesoparlant son unos testos esbrafatos, con menos caracters aragoneses que os testos escritos en a Val de l'Ebro meya. Ye como si os catalanoparlants los escribisen egual pa la chent d'Aragón que pa la chent de Castiella. Un testo escrito en ixe aragonés esbrafato lo he trobato en o libro Valderrobres Paso a Paso e ya en ixa forma de l'aragonés escrito meyebal porque interbeniba l'Arzebispe de Zaragoza, señor d'a Tenencia d'Aznar Lagaya, on yeran Val de Robres e Foz Espalda. ¿ lo poso en wikifuents o lo dixo aquí por tener ya pocos caracters aragoneses e no tener una importancia historica como os testos d'as corz aragonesas ?.--EBRO 09:20 29 abi 2009 (UTC)

In dei nomine amen. Manifesto sea a todos que como questiones si quiere pleytos, debates, et controversias fuesse entre la universidat de la villa de Valderroures de una parte et la universidat del lugar de Fuentespalda de la parte otra sobre las primicias provenientes de los fructos et collidas de algunas masadas que algunos vecinos et habitadores del dito lugar de Fuentespalda tienen lavran et possiden en el termino de la dita villa de Valderroures. Et por semblant algunos vezinos et habitadores de la dicta villa han lavran et possiden en el termino del dito lugar de Fuentespalda et encara de los ganados qui pacen, paren, nacen et crian en las ditas masadas et tierras et fues deducido en dubda a quien se pertenecen las ditas primicias...Nos don Garcia por la divinal miseración arcebispe de Çaragoça, arbitro, arbitrador, et amigable componedor sobre dito bistos est reconocidos los dreytos et razones de cadauna de las ditas partes et el poder que nos dado en el dito compromés et dentro el término de aquel havida sobre las cosas infrascriptas madura deliberación por el poder a nos dado en el dito compromés et por bien de paz et de concordia pronunciamos, declaramos, et mandamos en el sobreditas questiones, causas et controversias en la forma sigiente:
...Por esto por la presente nostra finalment pronunciamos et declaramos que si algunos masoveros o tierra tenientes tendran masos o otras habitaciones algunas en el término de Valderroures o de Fuentspalda et conrearan aquellas o partida de aquellas criara o sparitaran alli sus ganados que aquellos tales deu la primicia de los ditos ganados o bestiares en aquel lugar en el término del qual criara et sparitara. Et si non tendrá ni masos ni habitaciones algunas que den la primicia en aquel lugar de do sean bezinos o habitadores...
Dada et promulgadas la presente sentencia por el dito senyor arcebispe, árbitro, arbitrador et amigable componedor et por mi notario público infrascripto, leida et publicada et encara omologada, aceptada et aiprobada por en Miquel Sanz et por en Efrene Forns, jurados de la villa de Valderroures en boz et en nombre de toda la universidat de la dita villa...
El kalendario de la procuración....es a saber a la puerta de la iglesia de la dita villa de Valderroures, dia jueves vigilia de Sant Johan Bautista que fue a vint et tres dias del mes de junio, anno domini millésimo cuadrenicentesimo primo.
Volver a la página «Foz Espalda».