Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un choto ye un buco (masclo de craba) que s'ha capau de chovenyón pa que sía manso.[1] En os rabanyos domesticos, os chotos s'emplegan pa conducir a la resta. A sobén se les mete un tipo especial d'esquilla que se diz tamién «choto».

Un choto.

O choto y a suya esquilla tienen una gran carga simbolica: o rudio guarda a lo rabanyo contra os maldaus y a la vegada l'animal, que ye un masclo de craba mesmo que un buco, pero a qui s'ha privau de la irrefrenable gana sexual,[1] se relaciona con o diaplo. Ye por tanto un «diaplo» aconortau, enarguillau y feito manso.

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (es) NAVARRO LÓPEZ, José Miguel. Diccionario de signos, símbolos y personajes míticos y legendarios del Pirineo Aragonés. Ed. PRAMES. Zaragoza, 2018. ISBN 978-84-8321-889-1.

Se veiga tamién editar