Mulato (animal)

(Reendrezau dende Burriato)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un mulato, burriato u burrenyo[1] ye un equido hibrido y estéril naixiu de cubrir-se una burra con un caballo.[1] Ye un tremescluz en sentiu contrario que en as mulas y os mastos, a on que o masclo prochenitor ye un guarano y a fembra ye una yegua.

Un mulato.

Os mulatos son muit minoritarios d'entre o bestiar mular, pus siempre que se quiere obtener mulas se mira de fer-lo entregando-le una yegua en zelo a o guarano. Tradicionalment, a mayoría de mulatos naixen por copulas no deseyadas por os amos d'os animals.

A descendencia que libra la yegua tiene unas dimensions y fortaleza fisica mas pareixidas a las d'a especie caballar, por o que se considera millor ta las fayenas propias d'os abríos a las quals se les gosa adedicar. Os mulatos, a la inversa, heredan una mida pareixida a la d'os someros (como su mai), por o que no son aptos ta fer os mesmos esfuerzos que sus parients mulos, y ademés o saber popular les atribuye d'estar niervudos y temperamentals, mas asemellaus con a especie de su pai (o caballo).

Se veiga tamién editar

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (an) VIDALLER TRICAS, Rafel (2004). Libro de As Matas y Os Animals; Dizionario aragonés d'espezies animals y bechetals; Ed. Val d'Onsera. Zaragoza. ISBN 978-84-89862-35-7

Vinclos externos editar