Abrir menú principal
Aeropuerto de Madeira
Aeroporto da Madeira runway.JPG
IATA: FNC - ICAO: LPMA
Sumario
Tipo d'aeropuerto Publico
Operador ANAM
Dentrata en servicio 1964
Ciudat/Isla Santa Cruz (Madeira)
Altaria 59 m; 194 ft
Coordenatas 32º 41' N 16º 46' W
Pistas
Endreza-cabeceras Longaria Superficie
m ft
05/23 2.781 9.110 Engudronata

L'aeropuerto Internacional de Madeira (codigo FNC ta a ciudat de Funchal), ocasionalment conoixito como aeropuerto de Funchal y como aeropuerto de Santa Catarina, ye o prencipal aeropuerto d'a Rechión Autonoma de Madeira, estando localizato en o municipio de Santa Cruz, en a isla de Madeira, existindo un atro en a isla de Porto Santo (PXO). Tien un gran movimento toristico provenient de toda Europa y, tamién un important movimento de carga ta proveyer a tot l'archipielago de Madeira.[1]

L'aeropuerto de Madeira fue inaugurato o 8 de chulio de 1964 con una pista de 1600 metros de largaria. O archipielago de Madeira ganó asinas nuevas conexions con o continent ya que dica alavez os viaches se feban en barco. O primer aterrizache d'un avión en a Madeira ye en l'anyo 1957, en una pista experimental en Santa Catarina.

Torre de control terminal

En 1972, debito a la incapacidat d'a chicota pista en recibir avions capables de transportar o fluxo de toristas que veniban ta a isla de Madeira, prencipió a pensar-se en una enamplación ta que fuese posible fer vuelos intercontinentals.[1] Un prochecto d'o incheniero Edgar Cardoso fue presentato y, a l'anyo venient, s'inauguró una nueva terminal, con capacidat ta 500 mil pasachers por anyo.

Entre 1982 y 1986 a pista fue enamplata a 1800 metros, enamplando-se tamién a plataforma d'estacionamiento d'avions.

Tanimientres, o incheniero António Segadães Tavares adaptó os estudeos de Edgar Cardoso y planificó una nueva enamplación d'a pista. Asinas, o 15 de setiembre de 2000 s'inauguara a pista con una largaria de 2781 metros. Ye construita parcialment sobre a mar, refirmando-se en 180 pilars.

Hue en día, l'aeropuerto ye qualificato para recibir avions Boeing 747 asinas como quasi qualsiquier tipo de avión civil, estando a prencipal puerta de dentrata de toristas en a rechión, asinas como de servicio de correu postal y a atros servicios urchents y esencials. Ye un aeropuerto internacional que tamién se fa servir en vuelos domesticos.

ReferenciasEditar

  1. 1,0 1,1 (pt) MELLO, J. C. C. B. S., et al. Avaliação do tamanho de aeroportos portugueses com relações multicritério desuperação. Pesquisa Operacional, v. 25, n.2, p. 313-33, 2005.