Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un vaso sanguinio ye una estructura vueda y tubular que fan parti de l'aparato circulatorio y conduz a sangre empentada per l'acción d'o corazón. A suya función prencipal ye carriar nutrients, oxichén y substancias de borrufalla. Existen cinco tipos de vasos sanguinios, que ordenaus per o recorriu que realiza la sangre dende que sale d'o corazón dica que retorna a lo mesmo, son os siguients: arterias, arteriolas, capilars, venulas y venas.[1] Os vasos sanguinios que parten d'o corazón son as arterias y los que tornan a lo corazón reciben o nombre de venas.

Vasos sanguinios.

Malotías editar

Diferents malotías pueden afectar a los vasos sanguinios, entre ellas as siguients:

  • Vasculitis: no ye una malotía unica, sino un conchunto d'entidatz que se caracterizan per a existencia d'un proceso inflamatorio que afecta a la paret d'o vaso.
  • Arterioesclerosi: se caracteriza per a formación de placas en as paretz d'as arterias de calibre gran y meyano. Progresivament se produz dificultat pa lo paso d'a sangre per estenosi, podendo plegar a la oclusión completa.

Referencias editar

  1. (es) Principios de Anatomía y Fisiología. Tortora-Derrickson.