Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La tinenza, tenencia u tenienza yera una institución medieval exclusiva de lo reino d'Aragón que amaneixió en lo sieglo XI y duró dica fins de lo sieglo XII. Consistiba en lo mandato que exerceba un noble sobre castiello y la suya redolata en nombre de lo rei. En ixe territorio lo "tenent" feba de delegato politico y exerceba funcions administrativas, fiscals y chudicials.

Lo sistema de tinenzas representa la primera organización administrativa de lo reino, enantes lo papel d'organización territorial lo constituiban los monesterios de lo periodo condal. La suya desaparición a fins de lo sieglo XII se produció porque yera cara pa lo rei. D'esta traza Alifonso I lo Batallero creyó una institución menos costosa: La Comunidat d'Aldeyas.