Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un sistema politico ye un sistema de politicas y gubierno. Se compara por un regular con o sistema legal, o sistema economico, o sistema cultural y atros sistemas socials. Manimenos, ista ye una Vista muit simplificada d'un sistema de categorías muitismo mas complexo que embreca custions como qui ha de tener l'autoridat y cual ha d'estar a influyencia d'o gubierno en a población y a economía.

O conchunto d'elementos que interactuan y son interrelacionaus recibe o nombre de sistema. Lo politico, d'atra man, s'asocia a l'actividat politica, ye decir lo vinclau a l'administración d'os temas publicos y a la chestión d'o Estau.

Tipos editar

Bi ha cuantos sistemas politicos diferents:

  • Democracia: Ye una forma d'organización social que atribuye a titularidat d'o poder a o conchunto d'a sociedat.
  • Dictadura: Ye una forma de gubierno en a cual o poder se concentra arredol d'a figura d'un solo individuo (o dictador).

Sistemas electorals editar

Se conoixe como sistema electoral a o conchunto de prencipios, normas, regles y procedimientos tecnicos enlazaus entre éls, y legalment establius, por meyo d'os cuals os electors expresan a suya voluntat politica en votos "no modificaus" que de vez se converten en escanyos u poder publico.

Se veiga tamién editar