Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

As rumors son especulacions no confirmadas que se preba de dar por ciertas con un obchectivo determinau, y que condicionan o comportamiento d'os atros pa cumplir ixe obchectivo por dencima d'a información obchectiva. Por no estar una información contrastada pocas vegadas se difunde d'una traza ubierta, encara que ixo no impide que s'ixemene a escape. A forma tradicional y mes usada d'ixemenar una rumors ha estau siempre o "boca a boca", pero con l'aparición d'Internet, a sociedat ha aproveitau l'anonimato que da este medio pa ixemenar cualsiquier tipo de rumor.

Escultura que representa a dos agüelas escampando rumors en l'antiga ciutat de Sindelfingen en Alemanya

As rumors se transmiten con una gran eficiencia a información social ya que tienen un gran potencial manipulador, porque as personas tendemos a achustar a nuestra propia visión d'o mundo a la percepción d'este que tienen os atros.

As rumors cheneran "falordias", que son creyencias erronias u simples historias falsas.