Incendio de l'Hotel Corona de Aragón

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

L'incendio de l'Hotel Corona de Aragón tenió puesto lo 12 de chulio de 1979 en Zaragoza y produció 78 muertos y 113 personas feridas.[1] No podió determinar-se a responsabilidat d'o feito en aquel inte. Encara que a vía chudicial penal no estió capable de trobar os indicios suficients pa dictaminar que l'incendio estió intencionau, a vía civil consideró que o desembolique de l'incendio i heba estau accelerau per a presencia de bellas substancias incendiarias u explosivas,[2] encara que sin averiguar quí habría colocau ditas substancias.

L'edificio de l'antigo Hotel Corona de Aragón en Zaragoza que se troba en l'avenida de César Augusto.

Dende o mesmo inte de l'incendio, y dica l'actualidat, as especulacions sobre a naturaleza de l'incident, y si estió un atentau terrorista u no,[3] u a suya posible autoría, han estau multiples, con atribucions inicials a ETA, encara que tamién a lo FRAP u a grupos ultradreitistas.[4] En 2000, o gubierno a traviés de vías d'a chusticia plegó a admitir que yera un acto terrorista d'ETA, indemnizando a los familiars d'as victimas como victimas de un atentau con una cuantía economica.[5][6]

Referencias editar

  1. (es) EL INCENDIO DEL CORONA: 40 AÑOS DE INCÓGNITAS en Heraldo de Aragón
  2. (es) Un juez sugiere que hubo un explosivo en el incendio del hotel Corona de Aragón en El País
  3. (es) Incendio del Corona de Aragón, ¿accidente o atentado? en La Vanguardia
  4. (es) Incendio del Hotel Corona: cuarenta años de un "atentado" en busca de autor en El Periódico de Aragón
  5. (es) "Misterio en el Corona de Aragón. Muchos situaron a ETA detrás del incendio que mató a 80 personas... En todo momento, las autoridades aseguran que se trata de un hecho fortuito, pero son muchos los que colocan a ETA detrás de este trágico suceso...En 2000, los familiares de los fallecidos comienzan a recibir las indemnizaciones...El estado asume así de facto la autoría de ETA" Cita de "El Camino de la libertad 2.1979", ISBN 978-84-92540-00-6, page 68. Publicado por "El Mundo"
  6. (es) El Tribunal Supremo asume que el incendio del Hotel Corona de Aragón fue un atentado en Heraldo de Aragón