Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

L'habito cristalín describe l'aspecto macroscopico que presentan los minerals. L'habito ye condicionau por factors externos a lo mineral, como por eixemplo, las condicions ambientals que bi heba mientres se formaba.

La estructura cristalina tamién influye en l'habito, encara que muitas vegadas l'aspecto d'un mineral puet despistar sobre la suya estructura cristalina, (como esdevién con l'aragonito). Minerals con la mesma estructura cristalina no tienen por qué presentar lo mesmo habito, y dica un mesmo mineral puet desembolicar-se de diferents trazas. cualques habitos son especificos d'una localidat.

En una primera clasificación, l'aspecto de los minerals se puet dividir en cristalins aislaus, asociacions u agregaus de cristals, y masas. Adintro d'estos grupos, se fan servir diferents termins que describen la forma de lo mineral. Como los minerals pueden prener cualsiquier forma imachinable, no bi ha listas sistematicas ni definicions estrictas pa os diferents habitos. Los mes habituals se describen a continación.

Cristals aislaus editar

 
Pirita en forma de dodecaedro

Pa describir l'habito de los cristals tamién se fa servir termins que fan referencia a la suya forma cheometrica: cubo, octaedro, dodecaedro...

Agregaus de cristals editar

Masas editar