Diferencia entre revisiones de «Cultura celtiberica»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
m como no da problemas, paso ta o bot, replaced: ziudaz → ciudatz
Sin resumen de edición
Linia 1:
A '''cultura [[zeltibersceltibers|zeltibericaceltiberica]]''' yera una [[cultura]] que se desembolicó en a partepart nororiental d'a [[Meseta ZentralCentral|Meseta]] y [[Sistema Iberico]] en a II [[Edat d'o Fierro]].
{{Grafía_87}}
A '''cultura [[zeltibers|zeltiberica]]''' yera una [[cultura]] que se desembolicó en a parte nororiental d'a [[Meseta Zentral|Meseta]] y [[Sistema Iberico]] en a II [[Edat d'o Fierro]].
 
Representa a estensiónextensión de determinatos elementos culturals d'a [[cultura iberica]] por tierras de más a l'interior, entre comunidazcomunidatz de [[luenga indoeuropeyaindoeuropea]] [[luenga zeltacelta|zeltacelta]], que enantes ebanheban desembolicato atras culturas como a [[cultura protozeltibericaprotoceltiberica]] u a cultura d'os [[castros sorians]], relazionatasrelacionatas con a cultura d'os [[campos d'urnas]].
 
Entre os elementos [[cultura ibera|ibers]] d'esta cultura tenemos a organizaziónorganización en ciudatz-estato, influyenziasinfluenzias zeramicasceramicas, y l'[[alfabeto]] iberico (encara que puede estar que a difusión d'este alfabeto ye d'epoca romana).
 
I trobamos entre os elementos no ibers a [[luenga zeltiberaceltibera]], a bestimentavestimenta y a [[relichión]].
 
No i ebaheba una deseparazióndeseparación neta entre a [[cultura iberica]] de l'[[Ebro]] y a cultura zeltibericaceltiberica por o que fa a a cultura material trobata en os chazimientos[[chacimiento arqueolochico|chacimiento]]s. Lo que beyemosveyemos ye un cambeo progresiboprogresivo en a [[Depresión de l'Ebro]] y [[Sistema Iberico]].
 
A cultura zeltibericaceltiberica corresponde con os zaguers pueblos que os [[romans]] clamabandiciban zeltibersceltibers: [[arebacosarevacos]], [[pelendons]], [[lusons]], [[belos]] y [[titos]]. No zitatoscitatos pos as fuensfuents clasicas tenemos a os [[belaiscos]] d'a [[Uerba]], conoxitosconoixitos por l'[[arqueolochía]].
 
== Se beigaVeyer tamién ==
*[[ZeltibersCeltibers]].
 
[[Categoría:Culturas arqueolochicas]]