Diferencia entre revisiones de «Concello»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (-onecipal +unicipal)
Sin resumen de edición
Linia 1:
'''ConzelloConcello''' ('''Concello''' en [[grafía SLA]]; ''concelho'' en [[galaicoportugués]]; ''conceyu'' en [[asturlionés]]; ''concejo'' en [[idioma castellán|castellán]] y ''conchello''/''conchel'' en [[idioma mozarabe|mozarabe]]) probién de lo [[latín]] '''CONCILIUM''' ey puet referirse a:
{{Grafía_87}}
'''Conzello''' ('''Concello''' en [[grafía SLA]]; ''concelho'' en [[galaicoportugués]]; ''conceyu'' en [[asturlionés]]; ''concejo'' en [[idioma castellán|castellán]] y ''conchello''/''conchel'' en [[idioma mozarabe|mozarabe]]) probién de lo [[latín]] '''CONCILIUM''' e puet referirse a:
 
* Una reunión en [[asambleya]] u organo deliberatibodeliveratibo:
**'''[[ConzelloConcello ubierto]]''', en [[Espanya]] sesión que se fa en publico, combocandoconvocando-ie a toztotz los bicinsvicins de lo lugar.
**'''[[ConzelloConcello municipal]]''', organo que por un regular, chunto a l'alcalde, composa una municipalidat u achuntamiento.
 
* Una demarcazión alminestratiba:
** En [[Espanya]]:
*** En [[Asturias]] ey [[Galicia]], '''ConzelloConcello''' ye lo nombre que reciben los [[municipio]]s u [[achuntamiento]]s. Se dibidendividen a mésmes a efectos alminestratibosadministrativos en [[parroquia (zibilcivil)|parroquias]]. En [[Idioma asturián|asturián]] se'n diz ''conceyu'' y en [[Idioma gallego|gallego]] ''concello''. Los concellos esistioronexistioron tamién en [[ProbinciaProvincia de LiónLeyón|LiónLeyón]] en tota la Edat Moderna y en [[Cantabria]] dica [[1822]].
*** En [[AlabaAlava]] y [[Navarra]], '''Concejo''' (en Navarra se dezibadeciba en [[romanzeromance nabarronavarro]] ''conzelloconcello'') ye lo nombre que rezibenreciben los lugars que tienen bellacosa de d'autonomía dentro un [[municipio]]. Lo conzetoconcepto de conzelloconcello ye contrario a lo que bi ha en Asturias u Galicia, equibalendoequivalendo áa las parroquias d'ixas rechions de lo Norueste. Se beigaveiga: [[ConzellosConcellos de Navarra]]
*** En [[provincia de Burgos|Burgos]], '''Concejo''' u ''Lugar'' ye una dibisióndivisión que tien lo suyo propio rechidor ey fa parte d'un ''Partido'' u agrupaziónagrupación de belsbells ''Lugares'' de la ''Merindad''. Cada ''Merindad'' (municipio) tien un alcalde. AutualmentActualment la denominazióndenominación Merindades replega lo norte de la [[provincia de Burgos]] en [[Castiella ey LiónLeyón]].
** En [[Portugal]], [[Cabo Verde]] ey [[Brasil]] bi ha dibisionsdivisions alministratibasadministrativas similars con lo nombre de conzelloconcello (''Concelho'').
 
* Atros:
**'''[[ConzelloConcello de la Mesta]]''' (''Concejo de la Mesta'' en [[idioma castellán|castellán]]), ligallo de pastors ey dueñosduenyos de bestiar que se reuniban en chunta añalmentanyalment pa tratartractar de bendasvendas de bestiar u gobierno economico d'ellos, la chestión de las [[cañatacanyata]]s ey pa distinguir ey deseparar las obellasovellas que s'esenhesen achuntato con las suyas.
 
{{Desambigación}}