Diferencia entre revisiones de «Pontache»

No hay cambio en el tamaño ,  hace 11 años
, Replaced: Mientres lo feudalismo, estió un estrumento de finanziazión de los nobles en las tierras de lur propiedat e que los basallos eban de pagar. Ixos que residiban en la señoría, u
m (using AWB)
(, Replaced: Mientres lo feudalismo, estió un estrumento de finanziazión de los nobles en las tierras de lur propiedat e que los basallos eban de pagar. Ixos que residiban en la señoría, u)
Lo '''dreito de pontache''' ('''''pontage''''' en [[aragonés meyebal|ortografía meyebal]]) estió un treudo que pagaban en la [[Edat Meya]] [[Europa|europeya]] totas las presonas que cruzasen un puen, en funzión de lo puesto on residiban, lo lumero e los biens que lebaban.
 
Mientres lo [[feudalismo]], estió un estrumento de finanziazión de los [[noble]]s en las tierras de lur propiedat e que los [[basallo]]s eban de pagar. Ixos que residiban en la señoría, u yeran esentos u pagaban menos. Sin d'embargo qui beniba d'atras tierras eba de pagar cantidaz mayors. Con la progresiba desaparixióndesaparizión de lo rechimen feudal, lo pontache se reduzió á lo pago d'un treudo en los puens de las grans bias de comunicazión entre poblazions, e no s'aplicaba pa ixos que i eba dentro las poblazions, fueras de bels casos.
 
Por estensión, dende los sieglos [[sieglo XV|XV]] e [[sieglo XVI|XVI]] se clamaba asinas á tota exazión que se cobraba á los ziudadans que no yeran d'una billa u ziudat e que cruzaban lo [[río]], encara que no estase por los puens, esdebenindo un treudo pa plegar á los mercatos publicos.
44 227

ediciones