Diferencia entre revisiones de «Tinenza»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina nueba: La ''Tinenza'' u ''Tenenzia'' ye una estituzión meyebal esclusiba de lo Reino d'Aragón. Lo reino d'Aragón dende lo sieglo XI yera costituito por ''TERRA REGIS'' ("tierra de lo rei...
 
Sin resumen de edición
Linia 10:
 
Esta estituzión, amanixita en lo sieglo XI, perduró dica finals de los sieglo XII, porque yera cara pa lo rei, e Alifonso lo Batallero creyó atra estituzión menos costosa pa él: La [[Comunidat d'Aldeyas]].
 
Los ''TENENTES'' plural de lo latin ''TENENS'', a qui la documentazión clama tamién a sobent como ''SENIORES'' u ''TENENTES LOCUM'', e no tan a sobent ''PRESIDENTES'', ''MANDANTES'', ''POTESTADES'', ''DOMINANTES'' u ''DOMINATORES'', preboron de fer que lurs onors estasen ereditarias, d'una traa que no ye estranio que dica cuan s'acotoló la linia masculina u en las minorías d'edat, las mullers exerzan una u bellas tinenzas a la begata. Como s'ha demostrato, en reyalidat los tenients de lo sieglo XI e primera mitat de lo sieglo XII daron orichen a lo naximiento de la primera nobleza aragonesa. L'orichen nazional de los tenients que i eba en aragonés podeba estar muito diberso. N'Aragón i eba tenients gascons, lenguadozians, nabarros, catalans, etz..y en atras tierras podeba aber-ie nobles aragoneses en estituzions equibalents como la ''beguería'' catalana.
 
[[Categoría:Edat Meya en Aragón]]