Diferencia entre revisiones de «Sueldo (moneda)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
CHV (descutir | contrebucions)
mSin resumen de edición
Linia 12:
Doze '''diners chaqueses''' formaban un '''sueldo chaqués'''.
 
==Sueldos en [[Cataluña]]==
Se i clamaban ''sous'':
* Lo '''sou barceloní''', '''sou de plata''' u, simplament, '''sou''' yera una moneda d'[[plata]] que [[Pero lo Gran|Pero III]] acuñó por primera begata en l'año 1285. La suya balura yera de 12 diners de [[tern]]. Por lo feito d'estar una moneda d'alta balura lo suyo nome se fosilizó en espresions como ''tenir moles sous'' o ''costar moles sous'', con lo sentito d’un dineral, muitos sieglos dimpués d'estar fuera de curso.
 
* Lo '''sou barceloní''', '''sou de plata''' u, simplament, '''sou''' yera una moneda d'[[plata]] que [[Pero loIII Gran|Pero IIId'Aragón]] acuñó por primera begata en l'año [[1285]]. La suya balura yera de 12 diners de [[tern]]. Por lo feito d'estar una moneda d'alta balura lo suyo nome se fosilizó en espresions como ''tenir moles sous'' o ''costar moles sous'', con lo sentito d’und'un dineral, muitos sieglos dimpués d'estar fuera de curso.
* Lo '''sou de Perpinyà''', tamién de plata, yera una moneda rosellonesa de tiempos de [[Carlos I d'España]].
 
* Lo '''sou d'Eivissade Perpinyà''', tamién de plata, yera una moneda ibizenca[[Rosellón|rosellonesa]] de bellóntiempos acuñata tamién dendede [[Carlos I d'EspañaAragón]].
 
* Lo ''sou d'Eivissa'' yera una moneda [[Ibiza|ibizenca]] de bellón acuñata tamién dende [[Carlos I d'Aragón]].
* Los '''cinc sous''' yeran en conchunto una moneda de plata que s'emplegó en bellas poblazions de Cataluña mientres la guerra de los Segadors. Baleba la mitad de la moneda de zinco rials.
 
* Los '''cinc sous''' yeran en conchunto una moneda de plata que s'emplegó en bellas poblazions de [[Cataluña]] mientres la guerra de losl[[os Segadors]]. Baleba la mitad de la moneda de zinco rials.
==Sueldos en Franzia==
 
==Sueldos en [[Franzia]]==
[[Imachen:Sou copper coin coined for Louis XV of France 1767.png|thumb|''Sol'' de [[Loís XV de Franzia]] de lo [[1767]]]]
 
* Lo <b>'''sou</b> (pronunziato [su])''', enantes clamato ''solt'' (en lo [[sieglo XI]]) e ''sol'' (aá partir de lo [[sieglo XII]]), yera una moneda de l'[[Antigo Regimen]] que equibaleba aá la bintena parte de la [[libra tornesa]] e se sozdibidiba en 12 ''deniers'' (u diners). En [[1787]], lo poder alquisitibo d'un ''sol'' yera d'alto u baxo el d'un [[euro]] de [[2005]].
* D'astí enta debant, se deziba <b>sou</b> a la bintena part de lo [[franco]] e baleba 5 [[zentimo]]s.
 
* D'astí enta debant, se deziba <b>''sou</b>'' aá la bintena part de lo [[franco]] e baleba 5 [[zentimo]]s.
 
[[Categoría:monedas]]