Diferencia entre revisiones de «Fuents Claras»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 131:
Entre muitos anyos la prencipal vía de comunicación de Fuents Claras estió la carretera que une [[Murviedro]] con [[Burgos]] u N-234, pasando entre atros nuclios de población per [[Teruel]], [[Calatayú]] u [[Soria]]. Historicament se remonta a l'antiga calzada romana que uniba Saguntum (Murviedro) y Bilbilis (Calatayú), lo que mete de manifiesto la suya gran importancia historica. Parte de lo vial, a l'altura de Fuents Claras, tamién coincidiba con o Camín Reyal medieval que uniba [[Zaragoza]] y [[Teruel]].<ref>{{es}} [http://xiloca.org/xilocapedia/index.php?title=Itinerario_Zaragoza-Teruel_(por_el_valle_del_Jiloca) Itinerario Zaragoza-Teruel (por el valle del Jiloca)] Xilocapedia</ref> La carretera pasa per las afueras de lo lugar, aproximadament a meyo kilometro de lo nuclio urbano, y se conecta per un vial d'acceso. Actualment ha perdiu gran parte de la suya utilidat con a puesta en servicio de la [[Autovía Mudéchar]] u [[A-23]].
 
Posteriorment plegó lo ferrocarril, con a construcción per la ''Companyía d'o Ferrocarril Central d'Aragón'' d'o tramo entre [[Calatayú]] y [[Teruel]] que dentró en servicio en [[1901]], con aturada en o vecino lugar de [[Camín Reyal]]. Posteriorment, con motivo d'a obridura d'o tramo de [[Zaragoza]] a [[Camín Reyal]] en 1933 se construyió a [[Gara de CaminrealCamín Reyal-FuentesFuents Claras|gara nova]], a caballo de totz dos termins municipals.<ref name="gara">{{es}} [http://www.xiloca.org/data/Bases%20datos/Xiloca/X_37_83_112.pdf 75 años de la construcción de El Caminreal] Aldecoa Calvo, José Serafín. Xiloca, 37. 2009. Pach. 88-89</ref> O tramo [[Calatayú]]-[[Camín Reyal]] zarró en 1985 y actualment se mantiene la linia [[Zaragoza]]-[[Sagunto]], pasando per [[Teruel]]. La Estación estió clausurada en 1995, pero lo apeadero sigue en activo dica hue.
 
En 2001 dentró en servicio lo trampo de la [[Autovía Mudéchar]] entre [[Zaragoza]] y [[Valencia]] u [[A-23]] a l'altura de Fuents Claras. Con a dentrada en funcionamiento en a suya totalidat en [[2008]] gran parte de lo trafico rodau pasa per esta vía, que transcorre paralela a la [[N-234]] pero un poquet mas aluenyada de lo municipio. Pa dentrar u salir d'ella ye necesario desplazar-se dica [[Camín Reyal]] u [[Calamocha]].<ref>{{es}} [https://www.europapress.es/aragon/noticia-fomento-completa-autovia-mudejar-23-sagunto-zaragoza-apertura-tramo-calamocha-romanos-20080221124858.html Fomento completa la Autovía Mudéjar, A-23, entre Sagunto y Zaragoza, con la apertura del tramo Calamocha-Romanos] Europa Press. 21 de febrero de 2008</ref>