Diferencia entre revisiones de «Ralla (cheomorfolochía estructural)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 4 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q3270079 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[imachen:Hogback DinoRidge.JPG|250px|thumb|Hogback a l'ueste de [[Denver]] ([[Colorado]]).]]
Una '''ralla''' ye un conchunto compacto y duro d'estratos verticals u amáncerca de la [[verticalidat]] que resaltan en lo paisache respecto a los estratos tovos. Corresponden a ''[[hogbacks]]'' en la terminolochía cheomorfolochica, encara que en cheomorfolochía se considera que un conchunto d'estratos ye un hogback dende l'inte quan la [[superficie estructural]] presenta una [[inclinación]] de 45º.<ref>{{es}} [[Eumenio Ancochea Soto]], [[Francisco Anguita Virella]], [[Fernando Moreno Serrano]].: ''Geología Procesos Externos''. [[Editorial Edelvives]].</ref> En aragonés lo concepto de ralla s'oposa a lo concepto de [[cinglo]], a on los estratos son prou horizontals.<ref>{{es}} [[Juan José Pujadas]]: ''Ensayo etnolingüístico. El Campo lexico de las denominaciones orográficas''. Ethnica, 11, 1976, pp 149-177.</ref>
 
Eixemplos de ''hogbacks'' tipicos que representan rallas son "[[Os Capitiellos]]" y, las "[[Rallas de Rapún]]".,<ref>{{es}} [[Ánchel Belmonte Ribas]]: "''Guía Geológica del Pirineo"'', [[Editorial Pirineo]].</ref> y las "[[Rallas de Santo Domingo]]". En bellsbell puestospuesto d'ode lo [[Sistema Iberico]] oslos ''hogbacks'' pueden corresponder a microtoponimos con ''cuchillo'' ("[[cuitiello]]" en [[idioma aragonés|aragonés]]), como ''El Cuchillo'' de [[Las Cuevas de Canyart]], <ref name=REFERENCEA>{{es}} [[Eduardo Viñuales Cobos]] (coordinador): ''Red natural de Aragón. nº 3, Maestrazgo'' Prames, 2006. pp90</ref> aigual l'egual quecomo "[[Los Cuchillos de Contreras]]" u "[[Cuchillos del Cabriel]]" en [[La Manchuela]].
 
Una ralla vertical puet crebar-se en diferents unidatz verticals por lo efecto de la erosión y formar paisaches espectaculars como "[[Les Dents de Finestres]]" y los "[[Organos de Montoro]]".