Diferencia entre revisiones de «Cofadría relichiosa»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 3:
Las '''confrarías''', '''conflairías''' u '''cofadrías''' [[relichión|relichiosas]] son [[colla]]s de laicos pa promover una creyencia. Las confrarías relichiosas las diriche un '''[[Gran Mayestre|gran mayestre]]''', un '''[[mayordombre (confrairía)|mayordombre]]''', un santo u un [[gurú]], y pueden estar:
 
* '''Confraría musulmana'''. Han estendillatoestendillau a sobén bellasbella nocionsnoción preislamicaspreislamica u cristianascristiana en lo [[Islam]], como por eixemplo l'amor mistica de [[Dios]] u lo culto a los santos. BellasQualques escuelas de [[sufismo|sufí]]s se dicen [[confraría]]s, como por eixemplo los [[derbixe]]s.
 
* '''Confraría catolica'''. Una '''confraría''' ye una asociación de creyents [[Catolicismo|catolicos]] que fan rolde arredol d'una advocación de [[Cristo]], la [[Santa María|la Virchen]] u un [[santo]], un inte de la pasión u una reliquia. Bi n'ha tres tipos:
**'''Confrarías penitencials''', que salen en [[Semana Santa]]. Son talment las més conoixitasconoixidas en lo [[Baixo Aragón]].
**'''Confrarías de Gloria''', que salen la resta de l'anyo.
**'''Confrarías sacramentals''', que tienen como titular a lo [[Santismo Sacramento]].
 
Totas las confrarías gosan organizar una [[procesión]], a lo menos una vegatavegada en una [[anyataanyada]], solas u con atras confrarías.
 
L'organo plenario de la confraría ye lo [[Capítol cheneral|capítol]] u asambleyaasembleya cheneral de totz los conflaires. Lo capítol cheneral s'encarga d'esleiresleyir a la chunta, que ye l'organo de gubiernogobierno de la confraría, con un president.
 
BellasQualques confrarías tamién pueden aplegar-se en un organo superior que prene diferents nombres seguntes lo puesto: Consello cheneral, Capítol de Confrarías, Capítol superior, Federación, Agrupación, Unión, Chunta Local...
 
En las confrarías bi ha bellasqualques clases de miembros, como los [[mayordombre (confrairía)|mayordombres]], estants, costalers, hombres de [[cadiera reyal]], cargadors, ezetraecetra...
 
En principio cualsiquierqualsiquier cristián puet fer parte d'una confraría, conseguindo la firma de belbell chirmán que lo avale. Los nuevos miembros gosan recibir la investidura de la [[tunica]] y la imposición d'escapulario u medalla.
 
Una confraría important en la [[baixa Edat Meya]] [[zaragoza]]na estió la ''[[Ermandat et Confrayría in honore de Sancte Marie de Transfixio]]'' ([[1311]]-[[1508]]), que escribió los suyos estatutos en [[Idioma aragonés|aragonés]]. Un Atraatra confraría baixomeyevalbaixomedieval que se'n conoixen los suyos estatutos en [[Idioma aragonés|aragonés]] ye la de ''[[Confrairía de Santiago]]'' en [[Tudela]], fundatafundada en [[1355]] con l'aprobación de [[Carlos de Navarra]].
 
La tradición de confrarías catolicas baixomeyevalsbaixomedievals s'estendilló en las zonas d'[[America]] controlatascontroladas por [[Corona de Castiella|Castiella]] y [[Portugal]], y i estioron un elemento importantismo de la vida. En [[Brasil]] los negros formoron confrarías d'esclavos d'orichen [[Africa|africán]], y asinas empecipió un sincretismo relichioso entre lo catolicismo y los cultos africanos, desembocando en los cultos afrocaribenyos como lo [[Candomblé]].
 
[[Categoría:Ilesia Catolica]]