Diferencia entre revisiones de «Sistema Iberico»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Linia 32:
 
== Cheolochía ==
A Cordelera Iberica presenta materials [[precambrián|precambrians]] y [[paleozoico]]s deformaus mientres a [[orochenia Herzinica]], y sobre os que sedimentoron materials permians y mesozoicos [[discordancia (estratigrafía)|discordant]]s<ref name=LIBROJUBILARIOS/>. L'ariaLa zona actual d'o Sistema Iberico yera o marguin oriental d'o [[Macizo Iberico]] u Meseta en o [[Mesozoico]], asinas tien en os sedimentos suyos, facies someras de plataforma a continentals. Estos materials mesozoicos se plegoron en a [[orochenia Alpina]], seguida d'un periodo d'erosión que aplanó lo releu y un periodo de fracturación en forma de [[rift intracontinental]] con [[fuesa tectonica|fuesas tectonicas]].
 
A mes gran part de los afloramientos [[precambrián|precambrians]] y [[paleozoico]]s se troban en nuclios de [[plego (cheolochía)|plego]]s antiformes formaus en a [[orochenia Alpina]]. Estos antiformes y afloramientos herzinicos d'o Sistema Iberico son l'[[anticlinal de Cuenca]], l'[[anticlinorio de la Sierra d'Albarrazín]], o [[Macizo d'Ateca]], o [[Macizo de Calatayú y Mont-albán]] y la [[Sierra de la Demanda]]<ref name=LIBROJUBILARIOS/>.
 
Parte d'ode lo [[releu (cheografía)|releu]] actual plano ye por ala erosiónformación finiterciaria,de ([[superficies d'erosión]]) a zaguers de lo terciario, y por ala formación de [[fuesa tectonica|fuesas tectonicas]] (comoen alo [[fuesa de Teruelrift]], aabortau que bi heba en [[fuesaEuropa de XilocaOccidental]] yen alo [[fuesaMiocén de DarocaSuperior]]), en oy [[riftPliocén]]. abortatoSon quefuesas bitectonicas hebaimportants en lo Sistema Iberico la [[Europafuesa Occidentalde Teruel]], en ola [[Miocénfuesa Superiorde Xiloca]] y la [[Pliocénfuesa de Daroca]].
 
== Cheomorfolochía ==