Diferencia entre revisiones de «Rebost»

Contenido eliminado Contenido añadido
Pachina creyada con 'thumb|right|250px|Un '''rebost''' en l'actualidat. Un '''Rebost''', '''reboste''' u '''reposte''' ye una cambra u un espacio fresco de...'
 
Sin resumen de edición
Linia 1:
[[Imachen:Residential-pantry.jpg|thumb|right|250px|Un '''rebost''' en l'actualidat.]]
Un '''Rebostrebost'''<ref name=SAURABEN>{{es}} [[José Antonio Saura Rami]]: ''Elementos de fonética y morfosintaxis benasquesas''. Gara d'Edizions, Institución Fernando el Católico, 2003</ref>, '''reboste'''<ref name="VIELLOSOBR">{{es}} [[Chabier Tomás Arias]]: ''El aragonés del Biello Sobrarbe''. Instituto de Estudios Altoaragoneses. ([[1999]]) p 162</ref> u '''reposte'''<ref name="VIELLOSOBR"/> ye una [[cambra]] u un espacio fresco de la casa a on s'almagazena los [[alimento]]s. Los rebostes yeran comuns en las casas antes que se cheneralizás l'uso de los [[frigorifico]]s.
 
Un rebost ha d'estar lo mes fresco que siga posible en la casa y a mán d'a on se prepara los alimentos. Antiparte s'ha d'evitar que i entren moscas y ha d'estar fácil de mantener bien limpio. Los rebostes han de tener [[aparador]]s y [[armario]]s adequaus pa alzar-ie los alimentos.
Linia 6:
En lo [[hemisferio norte]] la mes gran part de las casas gosaban tener lo suyo rebost y cocina en lo costau norte u este de la casa, a on menos sol recibiba. En lo [[hemisferio sud]] posaban los rebostes en los costaus sud y este los la mesma razón.
 
Muitos rebostes tienen finestras chicotas sin veire con la obridura cubierta por una [[malla]] fina. Esto permite la circulación libre de l'aire sin permitir que i entren las [[mosca]]s. En muitos rebostes han enrecholau u pintau as paretz pa fer-ie mes fácil la limpieza. Los rebostes viellos y de los [[casalicio]]s mes grans teneban ganchos[[camatrillo]]s y [[gancho]]s en lo teito pa pinchar-ie carne u animals cazaus. Atros rebostes teneban envases aislants pa lo chelo, como precursors de los refricheradors modernos. Un rebost puet contener una [[losa]] u un aparador de piedra pa mantener l'alimento fresco en tiempos quan no existiba la tecnica de [[refricheración d'alimentos|refricheración]].
 
Guardar, recullir u amagar un alimento en un rebost u puesto cerrau suposa a sobén agafar-lo con las mans y situar-lo a una altaria mes gran, d'astí que en [[idioma aragonés|aragonés]] se pueda dicir que s'alza tot lo que se guarda bien en un rebost dixando-lo reculliu u amagau. Esta accepción especializada de lo verbo ''alzar'' se repite como ''alçar'' tamién en [[catalán occidental]], sobre tot en [[luenga valenciana|valencián]] (encara que en desuso).
 
En una casa prou gran de lo [[sieglo XIX]], totas ixas cambras se posaban tant abaixo como fuese posible y convenient en lo edificio pa fer servir la masa de tierra pa conservar-los a baixa temperatura mientres lo verano.
 
Muitas pocas casas modernas tienen rebostes en lo sentiu antigo, dicindo-se rebost agora a las cambras chicotas chunto a la [[cocina]] u a los armarios que bi ha, a son s'alza la bebida y los alimentos envasaus.
 
== Referencias ==
{{listaref}}
 
[[Categoría:Arquitectura popular]]