Diferencia entre revisiones de «Plega»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
replaced: meyev → mediev
Sin resumen de edición
Linia 1:
Una '''plega''' u '''plega cheneral''' yera l'[[organo (organización)|organo]] supremo de gubierno en las comunidatz [[Edat Meya|medievals]] de [[Comunidat de Daroca|Daroca]] y [[Comunidat de Teruel (Edat Meya)|Teruel]], nomás que pa la chent de las [[aldeya]]s, estando-ne fuera los oficials de las ciudatz de [[Teruel]] u [[Daroca]], que només podeban concurrir-ie si lurlos presenciaaldeans yerademandaban demandatalur presencia.
 
Las '''plegas''' yeran unas [[asambleya]]s plenarias que amanixioron porque caleba que i hese alcuerdosacuerdos sobre los [[impuesto]]s. Las plegas teneban un caracter anyal, encara que lur celebrazióncelebración podeba prorrogar-se bellsqualques periodos cronolochicos en la mesma [[anyataanyada]] y en dos lugars diferents.<ref name=CARTASDECLAMAMIENTO>{{es}} [[María de los Desamparados Cabanes Pecourt]]: ''Las cartas de creencia de las aldeas de la Comunidad de Teruel (Siglo XV)''. Revista [[Aragón en la Edad Media]], ISSN 0213-2486, Nº 19, 2006, pp 83-96.</ref>
 
La convocatoria se feba con '''cartas de clamamiento''', ''intimación'', ''de mandamiento'' u ''letra patent'', que lo [[procurador]] cheneral de la Comunidat ninviaba a la chent de los [[Concello municipal|concellos]] citando a qui i heba d'estar present. Lo procurador dirichiba l'asambleya pero yera lo ''[[baile|bayle]]'' cheneral d'[[Aragón]] u lo suyo lugartenient qui la presidiba.
 
== Referencias ==
{{listaref}}
 
== Bibliografía ==
*{{es}} [[María de los Desamparados Cabanes Pecourt]]: ''Las cartas de creencia de las aldeas de la Comunidad de Teruel (Siglo XV)''. Revista [[Aragón en la Edad Media]], ISSN 0213-2486, Nº 19, 2006, pp 83-96.
 
[[Categoría:Comunidatz aragonesas]]