Diferencia entre revisiones de «Chueves Lardero»

Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (descutir | contrebucions)
m Bot: Migrating 5 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q1937130 (translate me)
Sin resumen de edición
Linia 2:
O '''Chueves Lardero''' u '''Choricet''' ye o día que sinyala l'inte de surtida d'as garrastolendas u [[carnaval]]s.
 
En ista calendata, a chent gosaba salir ta lo campo a minchar y sesoltaban feban[[bimardo]]s corridas deen [[bimardocletau]]s porimprovisaus ade tarditardis; quan lo sol yera cacho y se feba de nueit se celebraba lo baile d'[[esfraz|esfraces]]. Encara huei, sobre tot en os lugars, se remera este día con brendas y [[entropán|entropans]] de [[lenguaniza]]. D'astí la mazada de ''«Jueves Lardero, longaniza en el puchero»''.
 
En [[Benás]] se diz ''Chous lardé'', en [[Campo (Uesca)|Campo]] ''Chous gras''. En [[Alcanyiz]] u [[Sant Per de Calanda]] se clama ''Choricet'' (prenunciato ''/ʧo.ri.'θer/'' en os dos lugars y tamién ''/ʧo.ri.'θe/'' en Sant Per). Pa los d'Alcanyiz ye una de las fiestas mes importants de l'anyo, pero pa Sant Per y atros lugars d'[[Aragón]] ye agora una fiesta mes y no implica deixar de treballar u d'ir ta la escuela. Amás de celebrar-se en Aragón tamien se celebra en atras partis d'a [[peninsula Iberica]], pero sobre tot en a [[provincia d'Almería]], [[Castiella-La Mancha]], [[Catalunya]], [[provincia de Soria|Soria]] y [[provincia de Cordoba|Cordoba]].
 
== Denominacions tradicionals ==
En [[Benás]] se diz ''Chous llarder'' (parola relacionada con l'[[aragonés benasqués]] ''[[llard]]'' y con l'aragonés mes cheneral ''[[lardo]]'' que manimenos no significan o mesmo), en [[Campo (Uesca)|Campo]] ''Chous gras'' (con l'adchectivo ''gras(o)'' relacionau con as [[graixa]]s u con a mida). En [[Alcanyiz]] u [[Sant Per de Calanda]] se clama ''Choricet'' (prenunciato ''/ʧo.ri.'θer/'' en os dos lugars y tamién ''/ʧo.ri.'θe/'' en Sant Per).
 
[[Categoría:Fiestas]]