Diferencia entre revisiones de «Risgo»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 4:
 
A l'hora d'analisar un risgo s'han de tener en cuenta tres factors: "[[peligrosidat]]", "[[exposición]]" y "[[vulnerabilidat]]". A vegatas a causa d'una catastrofe u desastre no ye o escayeiximiento mesmo, puet estar a exposición de muita chent en un puesto con risgo que se produga o escayeiximiento, u una mancanza de medios adequatos pa encarar ixe escayeiximiento.
 
== Periglosidat ==
A periglosidat ye a posibilidat que un fenomen se produga con prou poder pa fer mal en un puesto y en un intervalo de tiempo concreto.
 
Pa valurar a periglosidat se tien en cuenta tres factors: severidat, tiempo de tornada, y distribución cheografica.
 
== Vulnerabilidat ==
A vulnerabilidat ye o grau de manca d'adaptación d'una población debant d'o risgo. Con a vulnerabilidat se mesura o grau d'eficacia d'una población d'una zona pa organizar-se tenendo en cuenta o risgo a lo risgo que bi ha. Contra més incapaz d'organizar-se debat d'o risgo ye una población, més vulnerable. Una vulnerabilidat alta determina una intensidat de danyos mes gran.
 
== Exposición ==
A exposición a un risgo se refiere a lo numero de presonas, propiedatz u biens exposaus a ells. Puet estar de tipo social, economico u ecolochico.
 
L'augmento de población en as ciudatz fa que augmente a exposición a los risgos, augmentando os danyos por a periglosidat d'o fenomen riscoso.
 
== Tipos de risgo ==