Diferencia entre revisiones de «Bactria»

Contenido eliminado Contenido añadido
AraBot (descutir | contrebucions)
m meridionalizando..., replaced: sur → sud (2)
Sin resumen de edición
Linia 2:
'''Bactria''', '''Bactriana''' u '''Bactris''' (Bāxtriš) estió una [[satrapia]] d'o [[Imperio Aquemenida|Imperio Persa Aquemenida]] y dimpués d'o [[imperio Seleucida]] que teneba por capital [[Bactra]], que corresponde a la moderna [[Balkh]].
 
O suyo territorio yera prou gran y teneba a lo norte a [[Sogdiana]] y o riu [[Oxus]] con as montanyas de [[Paropamisos]] u [[Hindu Kush]]; a l'ueste teneba a [[Margiana]]; a lo sud [[Gandhara]], y a l'este as tierras d'o norte de l'[[Indus]]. Se creye que incluiba o [[Kunduz]] y [[Badakshan]] (a lo suyo norte i yeran as tribus sakas[[saka]]s) y bellas tierras pobladas por indians a l'este.
 
O suyo nombre pareix que deriva d'o riu [[Bactrus]] con a ciutat de Bactra (a capital), en a suya ribera.
Linia 8:
As ciudatz principals yeran [[Bactra]], [[Ortospana]], [[Zariaspa]] (de vegadas asimilada a l'anterior) y [[Dargamanis]] (Orgamenes). [[Eucratídia]] fue construita por o rei [[Eucràtida|Eucratides]]; [[Menàpia]], [[Drespa]] u [[Drapsaca]] (probablement l'actual [[Anderab]]) y [[Aleixandria]], fundada por Aleixandre a man de l'actual [[Khulm]]. Una ciudat de nombre [[Aornos]], de cierta importancia seguntes menciona [[Flavio Arrián|Arrián]], no ha puesto estar identificada.
 
Como estato independient dende meyatos d'o sieglo III aC fue dividita en distritros menors ditos satrapías. Os partos[[Imperio Parto|parto]]s n'ocuporon dos, (Aspiònia y Turiva/Tagouria) en ixas envueltas d'o rei Eucratides.
 
[[Claudio Ptolomeu]] y Plinio dan o nombre de bellas tribus como os [[khomaris]] ([[kumara]]), una tribu [[rajput]] dita [[rajkumars]] (que encara existe), [[tokharis]] ([[thakurs]]), [[varnis]] ([[varna]]), [[tapyris]] y d'atras.
Linia 30:
Se sabe que Margiana dependeba de Bactriana porque o satrapa suyo, Dādaršiš, fue encargato de suprimir a revuelta de Frada a Margiana, feito que se feba con o satrapa inmediato superior quan hi heba una revuelta a una d'as satrapías menors.
 
AaA satrapia menor de Bactriana mugaba a lo sud con [[Gandara]] u Gandhara, estando a muga o [[Hindu Kush]]; a lo norte l'[[Oxus]] u [[Amu Darya]] que feba de muga con Sogdiana; a lo sud-uest con Aria y a l'ueste con Margiana; teneba a l'este a satrapía de [[Dirbenia]].
 
En o "[[Libro deld'el Trasoro]]" mencionan a Bactria como ''Bantia'' y en o "[[Libro d'as MaraviellasMarabillas d'o Mundo]]" como ''Batria''.
{{cita|Apres es '''Bantia''', vna tierra que fiere contra la tierra de Judea. Passada los bantrianos es Pandia, vna villa de sodomjtas, en do [[Aleixandre lo Gran|Alexandre]] fizo la .iij.º Alexandria, por mostrar la fin de sus vias.}}