Diferencia entre revisiones de «Al-Hach»

Contenido eliminado Contenido añadido
m EBRO tresladó a pachina Hach ta Al-Hach: Los moriscos d'Aragón lo escribiban con l'articlo aglutinau
Sin resumen de edición
Linia 1:
Lo '''Al-Hach''' ( حَجّ ''ḥachchḥadjdj'', u حِجّة ''ḥichchaḥidjdj'', "[[pelegrinache]]") ye lo [[peregrinache]] que realizan los fidels [[Islam|musulmans]] ta [[La Meca]] en [[Arabia Saudí]].
 
La parabra ''hachAl-Hach'' (حَاجّ ''ḥāchchḥādjdj''), en femenín ''hachcha'' (حَاجةّ ''ḥāchchaḥādjdj''), ye tamién lo tractamiento que recibe qui ha feito lo pelegrinache ta La Meca. En luenga [[idioma arabe|arabe]] esta parabra no ye exactament egual a la que indica lo peregrinache mesmo, pero en trascripción gosa dar lo mesmo resultato.
[[Imachen:Supplicating Pilgrim at Masjid Al Haram. Mecca, Saudi Arabia.jpg|right|thumb|250px|La Meca]]
 
Ye lo cinqueno de los ditos [[pilars d'o Islam]]. Lo musulmán ha de pelegrinar ta La Meca por lo menos una vegata en la vida, en caso que tienga los meyosmedios economicos y prou salut pa fer-lo.
 
En la [[literatura alchamiada]] se diz en arabe orichinal, y lo veyemos en la "''[[Leyenda sobre lo sacrificio d'Ismail]]''" en arabe orichinal: ''alhadj'', ''alhadji''.<ref>[[Eduardo Vicente de Vera]] ''El aragonés: Historiografía y Literatura'', Zaragoza, Mira editores, 1992.pp 216</ref>; y en a obra de [[Mohamad Rabadán]] como ''alhiche''<ref name=REFERENCEA>[[José Antonio Lasarte López]] ''Poemas de Mohamad Rabadan'' Diputación General de Aragón, 1991 pp323</ref>.
 
== Referencias ==