Diferencia entre revisiones de «Inundación»

Contenido eliminado Contenido añadido
Linia 7:
 
== Tipos ==
As inundacions pueden producir-se en diferents tipos de cauces d'auguas continentals u fuera d'ells. As inundacions dentro de cauces d'auguas continentals se dicen ''aguaduitos'' y pueden clasificar-se en torrencials u fluvials.
 
=== Aguaduitos torrencials ===
Linia 14:
En os torrents de montanya u en as garonas os aguaduitos se pueden producir dimpués d'una tronada u con o [[mayenco]]. En casos de mayencos de gran mida se diz que baixa una "mayencada". Este tipo d'aguaduitos se producen de sopetón auguas enta baixo, como se desvinió o [[7 d'agosto]] de [[1996]] a las 19:00 horas en [[Biescas]] quan cayó una precipitación de 160 l/m<sup>2</sup> en 45 minutos y l'augua s'entibó en os barrancos de Sías, Betés, y [[Barranco d'Arás|Arás]] por a existencia en o suyo [[cauz]] de piedras y ramas y dimpués baixó a una velocidat de 4 m/s inundando o ''camping de las Nieves'', que yera en un [[cono de dechección]] con materials sedimentatos d'atra barrancada pareixita 50 anyadas enantes.
 
En o sud y este d'a [[Peninsula Iberica]] son tipicas as [[rambla]]s, que levan augua dimpués d'una tronada de verano, pero especialment quan as plebias d'a sanmigalada, que en os dos casos pueden estar muit intensas. En caso de plebias intensas, y especialment quan as [[gota frida|gotas fridas]] gran cantidat d'augua puede circular por ixos cauces a gran velocidat podendo producir inundacions de sopetón muito periglosas. Os aguaduitos d'as ramblas de Daroca han estato importants en a [[Edat Meya]] por o menos dende [[1392]], por eixemplo en l'anyo 1489 o burdel de Daroca quedó embadinato de tot por l'aguaduito d'a Rambla Fondonera, y un d'ells quedó en a memoria colectiva en a leyenda d'o [[Ruello d'el Miraglo]].
 
En atros tipos de torrents u barrancos pueden producir-se aguaduitos que causan danyos economicos u humans. En un texto de [[1322]] provinient de [[Calatayú]] parlan de l'''aguaducho de la val'', que malmetió os reganos d'a Vega d'Albudeha: