Diferencia entre revisiones de «Puerto de Cotefablo»

Contenido eliminado Contenido añadido
n'este caso en aragonés ye millor ''cayedura'' que ''caita'' En lo libro Alwin comentan o uso de -ura pa ''abstractos y senyals que deixan''
Jpbot (descutir | contrebucions)
m Venezuela, replaced: Perine → Pirene (3)
Linia 14:
}}
 
O '''Cotefablo''' ye un [[puerto de montanya]] d'o [[PerineuPireneu]] [[Aragón|aragonés]]. Ye situato a 1423 [[metro]]s d'altaria y une a villa de [[Broto]], en o [[Sobrarbe]], con a villa de [[Biescas]], en l'[[Alto Galligo]], por meyo d'a N-260. Bi ha dos tonels en o puerto, o tónel de ''Gabín'' y lo tónel de ''Cotefablo''. Iste zaguer fue construito en [[1935]] y mientres a [[Guerra Civil Espanyola|Guerra Civil]] estió campo de batalla. Dende [[1993]] ye tamién alumbrato.
 
O puerto prencipia en [[Biescas]] y remata en [[Broto]], pasando por os lugars de [[Gabín]], [[Yesero]], [[Linás de Broto]] y [[Fraixén]]. Ye a rota tradicional ta ir dende a [[val de Tena]] enta o [[Sobrarbe]].
Linia 20:
Ye un puerto famoso entre os [[ciclismo|ciclistas]] aficionatos y profesionals. En a [[Vuelta ciclista a Espanya]] de [[1989]] l'alemán [[Raymund Dietzen]] tenió una cayedura grave en o tónel de Cotefablo, allora encara sin d'alumbrato, que li obligo a albandonar a practica d'iste [[esporte]].
 
Cheolochicament ye un collato ubierto en o [[flysch eocén]] perinencopirenenco, que se troba entre as capeceras de dos barrancos, o [[barranco de Sía]], afluent d'o [[río Galligo]], y o [[barranco de Sorrosal]], afluent de l'[[río Ara|Ara]].
 
==Enrastres externos==
*{{es}} [http://www.enciclopedia-aragonesa.com/voz.asp?voz_id=4372&tipo_busqueda=1&nombre=Biescas&categoria_id=&subcategoria_id=&conImagenes= O Puerto de Cotefablo], en a ''Gran Enciclopedia Aragonesa''.
 
[[Categoría:Puertos d'os PerineusPireneus|Cotefablo]]