Diferencia entre revisiones de «Ducau d'Íxar»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
contato --> condato
Linia 16:
Con esta donación s'entendeba que lo rei se comprometeba a obtener de la [[Santa Seu]] la suya confimación. Manimenos quan morió Chuan II la Casa d'Íxar y los [[comanda]]dors de la [[Orden de lo Hespital]] no yeran d'alcuerdo y dimpués d'un pleito luengo los lugars tornoron a ixa Orden.
 
[[Ferrando II d'Aragón]] compensó a la Casa d'Íxar puyando de categoría a la [[Baronía d'Íxar]], que esdevinió un ducato o [[16 d'abril]] de [[1483]]. Dimpués por l'aduya de la [[Casa d'Íxar]] en l'afer de Navarra tamién puyó a ducato o recient creyato [[ContatoCondato d'Aliaga]] o [[10 d'octubre]] de [[1487]]. Manimenos o suyo hereu no teneba o títol de Duque d'Íxar (pero si que en yera de [[Lecera]] y [[Aliaga]]). En l'anyo [[1528]] lo rei [[Carlos I d'Espanya]] reconoixió como "grans d'Aragón" a ueito casas nobles, entre ellas los Ferrández d'Íxar como contes de Belchit, representatos por [[Loís Ferrández d'Íxar Arellano]], segundo conte de Belchit. A serie ducal d'Ixar se reanudó con [[Chuan Francisco Ferrández d'Íxar y Ferrández d'Heredia]] por autorización de [[Felipe II d'Espanya]] en [[1599]].
 
En lo reinato de [[Felipe IV d'Espanya]] lo cinqueno duque d'Íxar [[Don Rodrigo Sarmiento de Silva, de Villandrando y de la Cerda]] se sublevó.