Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Sesars (en escritura iberica ) yera una ciudat ibera (u suessetana) de localización desconoixida, encara que situada en a provincia de Uesca.

Sesars
Ciudat ibera
Entidat
 • País
Ciudat
Suessetania
Habitants Suessetans
Actual ¿Sesa?
Periodo Sieglo II aC

Se relaciona a vegadas con l'actual Sesa, situada a 20 km de Uesca, d'una man por estar as suyas monedas parellanas a las de Bolskan y d'atra por a homofonía con iste toponimo.

Historia editar

Cudió en a segunda metat d'o sieglo II aC una serie completa de moneda: denarios, quinarios, ases, semises, cuadrants y sextants. A tipolochía d'istas monedas ye común a la d'atras cecas pirenencas como Bolskan, Sekia u Iacca, a on i apareixe un chinete con lanza. Destaca un denario que presenta a tipica cabeza d'as monedas d'a Republica Romana en l'anverso y o chinete en o reverso. En l'anverso se marcan además as letras Bo-N, igual que en as monedas de Bolskan.

A localidat de Sesa no se cita en fuents dica a Edat Meya, cuan se i establió un ducau y no bi ha restas arqueolochicas anteriors. S'especula que talment a "e" podría sonar "ue", prenunciando-se o nombre como /swesars/ y estando asinas mas dreita a relación con os suessetans que sí son nombraus en as fuents por Tito Livio y Ptolomeu.

Vinclos externos editar