Diferencia entre revisiones de «García Ferrández d'Heredia»

Contenido eliminado Contenido añadido
Jpbot (descutir | contrebucions)
replaced: Sin d'embargo → Sindembargo
AraBot (descutir | contrebucions)
m Robot: Reemplazo automático de texto (- cuan + quan )
Linia 8:
Ye la protezión de lo suyo ilustre apellito lo que li fazilita la [[seu bispal]] de [[Vic]] ([[1377]]), pero teneba conflitos con lo [[capítol de la seu|capítol]] d'ixa seu. A més, [[Pero IV lo Zerimonioso]] desconfiaba d'él por la suya gran amistat con l'infant Chuan, e por ixo lo destituyó en [[1383]]. Dimpués de morir Pero IV, l'infant Chuan, debenito [[Chuan I d'Aragón]], lo puyó a la cadiera arzebispal de [[Zaragoza]] en [[1389]]. Estió consellero de Chuan I e de [[Martín I d'Aragón|Martín I]].
 
[[Chuan I d'Aragón|Chuan I]] lo autorizó pa fortificar e zercar la billa d'[[Albalat de l'Arzebispe]]. Destaca la suya labor en la costruzión de lo castiello, ilesia e puent de piedra de [[Bal de Robres]]; [[Martín I d'Aragón|Martín I]] lo autorizó pa que fortificase e zercase la billa de [[Bal de Robres]]. Dita billa yera ascrita a lo [[arzebispato de Zaragoza]] dende [[1317]], e cuanquan i plega García las obras de la nueba ilesia ya yeran en marcha por lo suyo predezesor [[Lope Ferrández de Luna]].
 
Sindembargo, ye García qui establex recostruir lo castiello defensibo que ya esistiba e examplar-lo dica tornar-lo en lo suyo palazio-residenzia, dando lo primer trango ta l'aspeuto que se poderá esnabesar pa cutio.
Linia 16:
Se desbinió que como ome eminent que ye, fa parte de la colla de notables que en [[1411]] debaten en las [[Corz de Calatayú]] sobre la difizil suzesión a lo trono que planteya a la rechenzia la muerte de [[Martín I d'Aragón|Martín I]] sin aber nombrato suzesor, en meyo de las aspirazions de entre los presuntos ereders e los bandos ya feitos entro los nobles.
 
Dimpués de debates fuertes a mayor parte de los compromisarios se decanta por [[Ferrando I d'Aragón|Fernando de Antequera]] como candidato, ixo eba estato posible por la interbenzión dezisiba de Don Garzía. Los partidarios de [[Chaime d'Urchel]] creyen que ha plegato prou luent e que ye perigloso pa los suyos fins, e doncas [[Antón de Luna]] lo mata cuanquan tornaba ta Zaragoza por un camín entre [[L'Almunia de Doña Godina]] e [[Almonezir de la Sierra]], en una emboscata.
 
Lo apedecan probisionalment en L'Almunia dende on, por disposizión de l'arzebispe nuebo de Zaragoza, las suyas restas las trasladan ta la Ilesia de San Francho de [[Teruel]], seguntes letras datas en [[Muel]] a [[29 d'agosto]] de [[1427]]. Dimpués en l'año [[1737]] las suyas restas, apedecatas primero baxo la bercha de lo [[presbiterio]], en lo costato de l'altar de San Antón, las metioron en un sarcofago, a ran de lo presbiterio, en lo costato de lo ebanchelio.