Diferencia entre revisiones de «Exatiel»

Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (descutir | contrebucions)
m r2.6.4) (Robot Adhibito: uk:Хатьєль
Jpbot (descutir | contrebucions)
m ortografía
Linia 46:
 
== Historia ==
Dimpués de la [[reconquiesta]] yera un lugar poblato por [[moriagos]]. Perteneixió a la [[Orden de lo Hespital]] y formaba una [[comanda]] chunto con [[Sant Per de Calanda]]. Bi habió un castiello que se piensa que estió dencima de la cripta gotico-mudéixarmudéchar actual. La expulsión de los moriagos d'Exatiel en ixas envueltas de [[Felipe III d'Espanya]] estió obra de [[Vicencio Ram de Montoro]], que dimpués fue nombrato [[conte de Montoro]].
 
Dimpués de la [[expulsión de los moriagos de 1609]], en [[1633]] la Orden de lo Hespital atorgó [[Carta de Población]] a Sant Per y Exatiel con condicions pareixitas las de lo [[ducato d'Íxar]].
Linia 138:
* ''Xat'' + ''-iel'' > ''Xatiel''.
 
Manimenos [[Agustín Ventura Conejero]] planteya atra [[hipotesi]] més fácil d'entender dende la perspectiva de formacions de toponimos en una sociedat agricola y lo esplica a partir de lo [[latín]] SATUM, ''sembrato'', con lo [[diminutivo]] -ELLU, tamién con evolución [[idioma mozarabe|mozarabe]], (pero que tamién puet estar [[idioma aragonés|aragonesa]] porque ''castiel'' coexistiba con ''castiello'' en [[aragonés meyeval]]). Lo paso de ''s'' ta ''x'' ye decumentato en luengas iberorromances en parabras d'orichen latín, y a mésamés la influyenciainfluencia de l'arabe puet fer cambeyar una ''s'' por una ''x''.
*''SATELLUM'' > ''Satiello'' > ''Satiel'' > ''Xatiel''.
 
Linia 155:
*[[Miliario]] román.
*Ilesia de lo [[sieglo XVIII]] con a cruz [[Orden d'o Hespital|espitalera]] en a portalata.
*Cripta gotico-mudéixarmudéchar (''Prensa del tío Cosme'') se crei que relacionata con l'antigo castiello y con la [[Orden de lo Hespital]].
 
== Presonalidatz naixitas d'Exatiel ==