Diferencia entre revisiones de «Moriella»

Contenido eliminado Contenido añadido
m r2.7.1) (Robot Modificato: en:Morella, Castellón
m ortografía using AWB
Linia 1:
{{Grafía_87}}
{{Localidat Espanya
|nombre = Moriella
Línea 23 ⟶ 22:
==Cheografía==
Os diferensdiferents lugars y [[pardina|mases]] que bi ha en tantant estensoextenso termin s'agrupan en ''denes'' u ''dezenasdecenas'' (porque primero n'i ebaheba 10), con capitals propias.
 
=== Mugas ===
Línea 29 ⟶ 28:
 
== Historia ==
Los Puertos de Moriella yeran importans pa a comunicazióncomunicación entre os moros de [[Zaragoza]] y [[Valencia]], y por ixo [[Alifonso I lo Batallero]] la prenió en [[1117]], con l'aduya de [[Gastón IV de Biarn]]. A capital de l'[[Ebro]] yera aislata de [[Valencia]], o suyo prenzipalprencipal apoyo, con a ruta de Los Puertos u ''Al Burt'' bloqueyata, y preparata pa estar presa l'añoanyo binientvinient.
 
Dimpués d'a [[batalla de Fraga]], os [[almorabez]] recuperoron Moriella, y quan lo [[Rei Lop]] reblaba, encara os musulmans consiguioron mantener Moriella por muitos añosanyos dica que [[Blasco d'Alagón]] la reconquerió en [[1232]].
 
[[Blascó d'Alagón]] atorgó a primera [[Carta Puebla]] en [[1233]] y repobló Moriella con més de 500 familias de l'[[Alto Aragón]]. Con a nuebanueva población y a que i ebaheba enantes Moriella esdebenióesdevenió a terzeratercera ziudatciudat més poblata d'o [[reino de Valencia]] dimpués d'a capital y d'[[ExatibaExativa]].
 
{{Decenas d'o municipio Moriella}}