Pico d'el Vuitre (sierra de Chabalambre)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pico d'el Vuitre
Pico del Buitre
Envista de lo pico d'el Vuitre con l'observatorio astronomico.
Envista de lo pico d'el Vuitre con l'observatorio astrofisico de Chabalambre.
Situación
Situación sierra de Chabalambre,
Teruel, Aragón
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico 61352
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra
Macizo
Altaria 1.957 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

Lo pico d'el Vuitre ye una cima de la sierra de Chabalambre situada en lo termin municipal d'Arcos de las Salinas (Teruel, Gúdar-Chabalambre), a lo norte de La Figuera, a lo nord-este de Los Villares, a l'este de lo río Arcos, y a lo sudeste de lo collau de la Saltidera. La suya altaria ye de 1.957 m y en a suya cima bi ha un vértiz cheodesico. Las condicions d'este pico, luent de focos de contaminación luminica, permiten que s'i haiga instalau l'Observatorio Astrofisico de Chabalambre.

Toponimia editar

Los oronimos formaus con vuitre, vueitre u atras evolucions de lo latín VULTURE son recurrents en lo Sistema Iberico. Se fa mención d'una sierra el Buitre en l'anyada chudicial 1467-1468 de las "Cronicas de los Chudeces de Teruel" que podría corresponder a la sierra de Chabalambre:

En esti año cayó otro rayo en la sierra el Buitre y mató a Antón Martínez qui por alli entonces caminava.[1]

Manimenos en la provincia de Teruel bi ha atros oronimos mes luent de la capital como la rocha d'el Vuitre en la val d'Alfambra, y fuera de la provincia en las comarcas churras un pico d'el Vuitre en la sierra de Pina.

Referencias editar

  1. (an)(es) Fernando López Rajadel: Cronicas de los Jueces de Teruel (1176-1532). Instituto de Estudios Turolenses, 1994. p 277.

Vinclos externos editar

Bibliografía editar