Penya de las Armas

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Penya de las Armas
Peña de las Armas
Situación
Situación Tabuenca (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Macizo
Altaria 1.155 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Tabuenca
Mapa

A penya de las Armas (en castellano peña de las Armas), tamién conoixida como El Ensillado u El Baste[1] por a suya forma de siella, ye un mont de 1.155 metros d'altaria situau en a provincia de Zaragoza. Bi ha un vértiz cheodesico en a suya cima.

Toponimia editar

L'oronimo El Baste lo fa comparable a la penya de ro Baste de Fanlo (Sobrarbe).

Cheolochía editar

Cheolochicament ye una penya de calsineras de lo Sinemurián (Churasico inferior) sobre dolomías de lo Retián (Triasico tardano) y carniolas-brechas dolomiticas de lo Hettanchián (Churasico primerenco), con representación de las formacions Imón, Cortes de Tajuña y Lecera y constituindo un sinclinal pendiu.[2] Los materials d'este sinclinal son discordants sobre lo Keuper (Triasico superior) y lo Buntsandstein (rodeno de lo Triasico inferior).

Referencias editar

  1. (es) Campo de Borja, Red Natural de Aragón n°26, Prames, 2009, ISBN 978-84-8321-826-6, p.146
  2. (es) Francisco Pellicer Corellano: Geomorfología de las cadenas ibéricas entre el Jalón y el Moncayo. Cuadernos de estudios borjanos, ISSN 0210-8224, Nº 13-14, 1984, pág. 150.

Bibliografía editar

Vinclos externos editar