Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Miralpeix ye un despoblau medieval que i heba entre Casp y Fraga, cerca d'Ebro.

Miralpeix
Despoblau medieval d'Aragón

Mausoleu romano
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipios
Despoblau medieval
 Aragón
 Zaragoza
Baixo Aragón-Casp
Casp u Fraga
Partiu chudicial Casp
Población
 • Total

0 hab. (2007)
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Balbastro-Monzón
Cinca Baixa
Coordenadas
Miralpeix ubicada en Aragón
Miralpeix
Miralpeix
Miralpeix en Aragón

Historia editar

Miralpeix ye celebre por lo mausoleu romano que se i trobó y que se levó ta Casp cuan facioron l'entibo de Mequinenza. Los Montcada de Fraga i edificoron una torre que se deciba Torre de Miralpeix.

En la Concordia entre Casp y Fraga por las mugas de las partidas de Val d'Urrios y Pui Albiello lo termin de Miralpeix se partió en dos en 1308 (se'n conoix una copia de lo documento datada en 1716).

Toponimia editar

Lo toponimo Miralpeix ye d'acuerdo con la fonetica aragonesa y catalana (PISCIS > peix). Lo toponimo ye recurrent en Ribagorza (por eixemplo se troba en Capiella), y se'n troba un de pareixiu en la Ribera Navarra, lo historico Castiello de Mirapeix. Bi ha unatro "Miralpeix" que ye una entidat de población de Tiurana (La Noguera). Tamién bi ha toponimos similars con la mesma etimolochía en Occitania, a lo norte de los Pireneus:

Significa en aragonés, catalán y occitán "puesto a lo costau d'un río que leva peixes" u bien "encarau ta los peixes" d'acuerdo con Coromines en l'Onomasticon Catoloniae.[1]

Referencias editar


Lugars desapareixius d'o municipio de Casp
Miralpeix