Gastón IV de Biarn

(Reendrezau dende Gastón IV de Bearn)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Gastón IV de Biarn
Vizconte de Biarn

1090 - 1131
Predecesor Céntol V
Succesor Céntol VI

Atros títols
Sinyor de Zaragoza, Tenient de Balbastro, Tenient d'Uncastiello y Rico hombre d'Aragón
Naixencia ?
Muerte 1131
Enterreco Basilica de Nuestra Sinyora d'o Pilar (Zaragoza, Aragón)
Conchuche/s Talesa d'Aragón

Gastón IV de Biarn estió vizconte de Biarn dende 1090 dica 1131, ye tamién conoixito como Gastón o Cruzato por participar en a Primera Cruzata. También teneba os títols de Sinyor de Zaragoza, Tenient de Balbastro,[1] Tenient d'Uncastiello y Rico hombre d'Aragón, títols recibitos d'Alifonso I o Batallero.

Ye famoso por a suya participación en a conquiesta de Cherusalem (14 de chulio de 1099) y en a reconquiesta aragonesa.

En a suya politica exterior, a mas d'a suya solida alianza con Alifonso I d'Aragón, Gastón firmó una paz con Bernard, conte de Armanyac (1104). A partir de 1102 los vizcontes de Dax y Sola atacoron Biarn, y dimpués d'una largua guerra consiguioron recuperar cuasi tot lo perdito en 1090, fueras d'os chicoz territorios de Tierra de Mixa, Tierra d'Ostavals y a ciudat d'Ortès, que quedoron en Biarn pa cutio.

Morió en una batalla contra os moros y a suya cabeza a paseyoron con argüello en Granada. Os moros tornoron o cuerpo dimpués que lis pagasen un fuerte rescate. O suyo cuerpo s'apedecó en a Basilica d'o Pilar en Zaragoza, pero se perdió en unas obras de 1681 u 1717. Si que se conserva en lo tesoro de la Seu, l'olifant u cuerno de guerra de Gastón.

Bibliografía editar

Referencias editar


Predecesor:
Céntol V
Vizconte de Biarn
1090 - 1131
Succesor:
Céntol VI