Zuera (Castellón)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pa atros emplegos de lo toponimo Zuera se veiga Zuera (desambigación).


Zuera (Suera en catalán; Sueras en castellano) ye un municipio de la provincia de Castellón, situau en la comarca de la Plana Baixa y comunidat autonoma d'o País Valenciano. La suya población ye de 572 habitants, en una superficie de 22,2 km² con una densidat de población de 25,77 hab/km².

Zuera
Municipio d'o País Valenciano
Bandera Escudo d'armas
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
Municipio
 Espanya
 País Valenciano
Castellón
Plana Baixa
Superficie 22,2 km²
Población
 • Total

572 hab. (2013)
Altaria
 • Meyana

316 m.
Distancia
 • 30 km

enta Castellón de la Plana
Alcalde Josep Pasqual Martí García
Codigo postal 12223
Coordenadas
Zuera ubicada en País Valencián
Zuera
Zuera
Zuera en Comunidat Valenciana
Web oficial

Luengas y parlas editar

 
Zuera. Mancomunidat Espadán-Mijares.

Lo catalán de Zuera fa apitxat, ye dicir pronuncia como una /ch/ africada xorda la consonant de las silabas ja, ge, gi, jo, ju, que ye africada sonora en valenciano cheneral. Esto ye un aragonesismo fonetico no siempre reconoixiu. No diferencia as v y b y tien como cosas caracteristicas:

  • Terminación de los pasaus imperfectos en -as: omplias, feas, cantavas, feito que no ye guaire común pero que se conoix en catalán medieval.
  • Primera persona de lo plural de lo pasau imperfecto acabada en -am y no en -em: pujavam, feam, cosa que no ye guaire común pero que se conoix en catalán medieval.
  • Emplego de mas que concesivo equivalent a encara que, tamién propio de lo catalán medieval: vine mas que nofassas res.

Toponimia editar

En un texto de 1242 en latín s'escribe con Ç y L:

Hec est carta gracie et securitatis quam facit Jacobus, Dei gratia rex Aragonum, Maioricarum et Valentie, comitis Barchinone et Urgelli et dominus Montispesulani, toti aljame sarracenorum qui sunt in Eslida et in Ayn, in Veo, in Sengueir, in Pelmes et Çuela, quod miserunt se in servitutem suam et devenerunt vassallos suos.

En la Carta de población d'Onda, de 1248, s'escribe con Ç, H y L:

villam de Onda et villam de Talis cum suis omnibus alcheriis et terminis. Qui termini dividuntur cum termino de Burriana et cum termino de Menchin, et cum serra qui dividit cum Artana, et cum termino de Eslida, et cum termino de Çuhera, et cum termino de Vallis de Enveyo, et cum termino castri de Fançara. Et cum termino de Burriol et cum termino de Almaçora, et cum termino de Burriana.

En un texto de 1319 s'escribe Zuera:

Los quales sobreditos castieyllos son en el reyno de Valencia, et afruentan con Ruvielos e con Noveruelas, et con san Agustín, aldea de Teruel, e con Pina, et con Castielmontán, et con Pavías, et con Matet, et con Val de Almonazir, et con Jinquer, et con Zuera, et con Ansara, et con Arrayna, et con Luzena, et con Chodos, et con Vistabeylla, et con el Puerto de Vengalmón, et con Castielvispal, et Zuara.

Demografía editar

Evolución demografica
2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 -
- 565 - - - - - - -

1990- : población de dreito.
Fuent: Intercensal en l'INE, Series de población en l'INE y Relación d'unidaz poblacionals en l'INE.