Zenón de Bizancio

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Zenón de Bizancio
Emperador de l'Imperio Bizantín


474-491
Predecesor León II
Succesor Basilisco
Anastasio I

Nombre real Tarasicodissa Rousoumbladeotes
Naixencia arredol de 425
Constantinoble (Imperio Bizantín)
Muerte 9 d'abril de 491
Consort Ariadna de Bizancio
Dinastía Dinastía de León

Zenón estió emperador de l'Imperio Romano d'Orient dende o 9 de febrero de 474 dica o 9 de chinero de 475 y dende agosto de 476 dica o 9 d'abril de 491. Naixió arredol de 425 en Isauria y morió o 9 d'abril de 491. Ninvió a los ostrogodos de Teodorico o Gran pa destronar a Odoacro.

Ye mencionato en a "Cronica de los Conquiridors" como Zeno, y tamién en o "Libro del Trasoro":

El qual tirano como fuesse sobrado et vencido et p(re)so en batalla en las tracias por el Emp(er)ador zeno si zeno lo degollara et lançara el cuerpo en la mar en ve(n)gança de leo el menor segu(n)t se seye en vna coronica et en vna muyt antigua ystoria delos griegos / el qual Emp(er)ador zeno p(r)imerame(n)t fue catholico et depues declino dela fe en eregia.
Apres su muert, Brutun su hermano passo en vna tierra que, por el nonbre del fue clamada Bretanya, que agora se clama Anglaterra, e el fue començamjento de los reyes de Gran Bretanya. E de su generacion nascio depues el buen rey Artus, de quj los romanos faulan tanto, que fue rey coronado a .ccc. e l.xxxiij. anyos apres la jncarnacion de Ihesu Xpisto; e esto fue en tiempo que Zeno fue emperador en Roma e regno .l. anyos.

Predecesor:
León II
Emperador de l'Imperio Bizantín
474-475
Succesor:
Basilisco
Predecesor:
Basilisco
Emperador de l'Imperio Bizantín
476-491
Succesor:
Anastasio I