Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Vallanca ye un municipio de la provincia de Valencia, situato en l'enclau de lo Rincón d'Ademuz, entre Aragón y Castiella-La Mancha. La suya población ye de 149 habitants (2015), en una superficie de 56,6 km² con una densidat de población de 2,76 hab/km².

Vallanca
Municipio d'o País Valenciano
Escudo d'armas
Ilesia de Nuestra Sinyora de los Anchels.
Ilesia de Nuestra Sinyora de los Anchels
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
Municipio
 Espanya
 País Valenciano
Valencia
Rincón d'Ademuz
Superficie 56,6 km²
Población
 • Total

144 hab. (2013)
Altaria
 • Meyana

950 m.
Distancia
 • 137,2 km

enta Valencia
Alcalde Nuria Millan Eslava
Codigo postal 46145
Chentilicio Vallanqueros
Coordenadas
Vallanca ubicada en País Valencián
Vallanca
Vallanca
Vallanca en País Valenciano
Web oficial

Toponimia editar

Amán de Vallanca se troba lo microtoponimo Vallonguillo, que se troba en textos castellanos relacionaus con Moya como Vallonguillo, encara que referiu a una zona mes ampla, y que puet representar una forma diminutiva respecto a un toponimo menor (como Santolarieta respecto a Santolaria), u un nuclio habitau prou chicot como La Iglesuela. Lo toponimo Vallanca podría derivar de lo latín VALLE LONGA ("Val Luenga"), en linia con la Valluenga (Tarazona y Moncayo), con Valonga (en lo termin de Belver d'a Cinca), y ciertos toponimos con l'elemento Vallonga en Catalunya y Valencia.

Cheografía editar

Vallanca ye a 973 m d'altaria en la versant sud d'un cabezo. A piet d'ixe cabezo ye lo río Boílgues, que baixa dende la partida de La Bega, a 2 km a lo sud y a on que ye lo suyo naixedero. En lo termin municipal de Vallanca se troba l'aldeya de Negrón.

Historia editar

Vallanca ya existiba en lo sieglo XIII. La ilesia de Vallanca fue adchudicada de pa cutio a la diocesi de Segorb-Albarracín en 1232 por mandato de Gregorio IX.

et quod canonici habeant tan in ecclesiis villae quam aldearum tertiam partem decimarum pecorum et alias duas partes habaet episcopus, de ecclesiis post ordinationem praedictam noviter adquisitis, videlicet, de Tormon, Corvo, Castiel, Ademuz, Vallanca et Sancta Cruz et de ecclesiis in posterum dante Domino adquirendis vel noviter populandis, sic providimus, ut canonici tertiam partem decimarum pontificalium percipiant integre et alias duas partes cedant in usus episcopi memorati. Ecclesian vero de Huelamos ad usus mensae episcopi adjudicamus.

Demografía editar

Evolución demografica
2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020
- - - 149 - - - - -

2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 -
- 128 - - - - - - -

1990- : población de dreito.
Fuent: Intercensal en l'INE, Series de población en l'INE y Relación d'unidaz poblacionals en l'INE.


Lugars de lo municipio de Vallanca
Negrón | Vallanca