Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre la val de Buixaruelo; ta lo despoblau d'o mesmo nombre, se veiga Buixaruelo.
Val de Buixaruelo
Puent romanico de Sant Nicolau de Buixaruelo
Administración
Estau
País Aragón
Comarca Sobrarbe
'
'
Cabecera {{{cabecera}}}
Capital
Localidatz {{{localidatz}}}
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Cheolochía
Acceso
Ríos Río Ara
Largaria
Orientación Norte-Sud
Cheolochía
Tipo
Macizo Pireneus
Mapa

A val de Buixaruelo[1] (prenunciato /bu.tʃar.'gwe.lo/ u /bu.tʃar.'gwa.lo), en castellano Bujaruelo) ye una val espoblata d'os Pireneus situata en a provincia de Uesca (Aragón). Muga con o Parque Nacional d'Ordesa y d'as Tres Serols, chusto a o norueste d'a val d'Ordesa, y a on naixe o río Ara.

A dentrada a la val se fa dende a localidat de Torla, indo-se-ne ta a val d'Ordesa, pero esviando-se en o Puent d'os Navarros a la chucha, dende a on se contina por un camín de tierra dica o fenero de Sant Nicolau de Buixaruelo (1.420 m.), a on se i troban un cubillar, un restaurant y un camping, asinas como un polito puent romanico. Dende iste fenero bi ha un buen numero de rotas de meya y alta montanya por os macizos de Tendenera (2.853 m), Comachibosa (3.298 m) y As Tres Serols (3.355 m).

Salto de Carpin dica o río Ara

Por o puerto de Buixaruelo (2.270 m) (2'30 h. dende Sant Nicolau) se puede ir a la parti francesa a on se i troban o cul y o salto d'augua de Gavarnia (o salto d'augua mas alto d'Europa con mas de 400 m. de caíta vertical), o cubillar de Sarradets (2.587 m), a Breca de Rolando y toda a crencha d'o macizo d'As Tres Serols.

Referencias editar