Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

As terceras taifas estioron estatos d'a Peninsula Iberica controlatos por una clase dirichent musulmana que amaneixioron enta 1214 dimpués d'a derrota almuade en as Landas de Tolosa y que desapareixioron como consecuencia de l'anexión por part d'a Corona de Castiella, a Corona d'Aragón u d'o Reino Nazarín de Granada.

En l'anyo 1224 Abd Allah se proclamó emir independient en Baeza. En a Valencia o gobernador Abu Zaid encomenzó a gobernar d'una traza cada vegata mes autonoma, y en 1229 Zaiyan ibn Sa'd se proclamó rei. En Murcia un mainate local Ibn Hud se declaró descendient d'os hudís y se proclamó rei en 1228 independizando-se a Taifa de Murcia, que s'estendilló dica Niebla y Cordoba y Sevilla. Ibn Mahfud se sublevó contra Ibn Hud y creyó a Taifa de Niebla. Al Basi se sublevó contra Ibn Hud en Sevilla, y dende 1236 reinó Ibn Raxid en a Taifa de Sevilla.

En l'anyo 1231 Muhammad conquirió Chaén pero habió d'abandonar-la refuchiar-se en Granada, on fundó o Reino Nazarín de Granada.

Lista de terceras taifas editar

As terceras taifas estioron: