Taifa d'Albarracín

(Reendrezau dende Taifa d'Albarrazín)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La Taifa d'Albarracín u Reino d'Albarracín estió una chicota taifa independient entre los sieglos IX y XII.

Taifa d'Albarracín
طائفة بني رزين
ṭāʾifa bny rzyn
1012 — 1104
Situación de
Situación de
Taifa d'Albarracín
Capital Albarracín
Idioma oficial
 • Atros idiomas
Arabe
Mozarabe
Relichión Musulmana sunnita
Gubierno Emirato
Periodo historico Edat Meya
 • Independencia d'o Califato de Cordoba 1012
 • Almurabitz 1104

Dende la suya independencia de lo Califato de Cordoba en 1012 fue gubernata por los Banu Razín, familia berber que yera establita en la Sierra d'Albarracín

Lo territorio de la taifa yera chicot, situato entre lo curso alto de lo Guadalaviar, a on que yera la suya capital Albarracín, lo curso alto de lo Xiloca y tota la compleganza de lo río Alfambra.

Albarracín

La independencia de la taifa remató con la plegata de los almurabitz. Cuan los almurabiz perdioron poder, la zona la se disputaban reis taifas de Murcia y Valencia dica que en 1147 Albarracín quedó en poder de lo Rei Lop, como tot lo Levant musulmán hispano (Xarq al-Andalus).

Se crei que en ixas envueltas de los musulmans la Sierra d'Albarracín no teneba tantas aldeyas como en lo periodo cristiano, y chunto con la ciudat u medina d'Albarracín bi heba un poblamiento rural basato en alquerías, en huertas habitatas por comunidaz poco lumerosas protechitas por cualques torres.

Lo Sinyor d'Estella Pero Ruíz d'Azagra, aliato de lo Rei Lop se fació con lo poder de Santa María de Aben Razín u Sinyoría d'Albarracín comprando-la u recibindo-la a cambio de los suyos servicios enta 1170.

Se veiga tamién editar