Sexma de Chabaloyas

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La Sexma de Chabaloyas yera una sexma situada en lo sud de la Comunidat d'Albarracín.

Sexma de Chabaloyas
Sexma d'a Comunidat d'Albarracín
Entidat
 • Estato
 • País
 • Comunidat
Sexma
Corona d'Aragón
Reino d'Aragón
Comunidat d'Albarracín
Capital Chabaloyas
Aldeyas Chabaloyas
Terrient
Saldón
Val de Cuenca
Val Longuiello

Situación en a Comunidat d'Albarracín

Comprendeba los lugars de:

Ye la sexma mes antiga de la Comunidat d'Albarracín d'acuerdo con la documentación existent. Corresponde a una zona repoblada por ballesters dimpués de lo Setio d'Albarracín[1] en tiempos de Pero III.

Yera una zona poco poblada y receptora de la presión demografica de los moros d'Exea d'Albarracín refirmaus por los Ferrández d'Heredia. Bi habió como resultau una sobreespleitación de los recursos naturals[1].

Seguntes bel autor Toril y Masegoso tamién pero Ignacio Asso lo niega, dicindo que perteneixen a la Comunidat d'Albarracín nomás dende 1615.

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (es) Juan Manuel Berges Sánchez: La Comunidad de Albarracín: Orígenes y evolución durante la Edad Media, 2003, p 166. Publicau en Estudios históricos sobre la Comunidad de Albarracín. I. Estudios, coordinau por José Manuel Latorre Ciria.


 
Sexmas d'a Comunidat d'Albarracín
 
Sexma de Bronchales | Sexma de Chabaloyas | Sexma de Fridas | Sexma de Villar d'el Cobo