Sant Per de Cortada

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Sant Per de Cortada u Cortada ye un despoblato medieval que i heba en o termin de Zaragoza a man d'os ríos Ebro y Galligo.

Sant Per de Cortada
Despoblau medieval d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau medieval
 Aragón
 Zaragoza
Comarca Central
Zaragoza
Población
 • Total

0 hab.
Coordenadas
Sant Per de Cortada ubicada en Aragón
Sant Per de Cortada
Sant Per de Cortada
Sant Per de Cortada en Aragón

Historia editar

A primera mención ye d'aviento de 1156. En abril de 1182 o rei Alifonso II d'Aragón li atorgó fuero, que cita o cartulario menor d'a Seu de Zaragoza.

Carlos Laliena comenta que ye probablement una antiga torre u almunia andalusí:[1]

Las divisiones de tierras en las áreas periurbanas y en algunas zonas rurales concretas constituyen una parte de la ruptura social que pretendemos resumir aquí con evidente brevedad. No es la única. En particular, es preciso tener en cuenta que a lo largo de mas de un siglo (entre 1080 y 1200 o incluso 1210), la conquista afectó a amplísimos espacios rurales cuyos nexos con las ciudades variaban mucho. Algunos de ellos estaban relativamente cerca y los cambios se vincularon mucho a esta circunstancia. Valdrá el ejemplo de la franja irrigada de las tierras del Ebro, aguas abajo de Zaragoza. En esta ribera intuimos que se producen fenómenos de población de antiguos husun islámicos en Alfajarín y Fuentes (1131 y 1138, respectivamente); desarrollo de antiguas almunias o torres andalusíes, convertidas en núcleos de poblamiento feudal, como Sant Per de Cortada (1182), Cornicena, Siest o Alfindén; fundaciones de nuevas localidades, entre las que se documentan Villamayor (1169), El Burgo o Villafranca de Ebro, topónimos clásicos en su género, por no mencionar los fenómenos tardíos, en Villanueva (1247) y Penyaflor. Estas ocupaciones de almunias y fundaciones de nueva planta estuvieron unidas, en muchos casos (si no en todos), a importantes adjudicaciones de tierras que, a veces, supusieron la transformación de los antiguos terrazgos a través de la creación de parcelarios ortogonales

Tamién ye mencionato en "La Mensa capitular de la iglesia de Sant Salvador de Zaragoza en el pontificado de Hugo de Mataplana",[2] como Sant Pero de Cortada, en un texto d'o 21 de mayo de 1292.

Item la presentacion del vicario de Quintiello, de Villanueva, de los Santos de Penya Flor, et de Mecaçal, et de Sant Pero de Cortada, et de Alfinden, et de Pastriz, et de Villa Mayor, de la Perdiguera.

Referencias editar

  1. Carlos Laliena Corbera TIERRA, POBLAMIENTO Y RENTA SEÑORIAL EN EL VALLE DEL EBRO DEL SIGLO XII [1]
  2. Maria Rosa Gutiérrez Iglesias La Mensa capitular de la iglesia de Sant Salvador de Zaragoza en el pontificado de Hugo de Mataplana. Volumen 22 de Nueva colección monográfica Número 765 de Publicación de la Institución "Fernando el Católico" [2]

Vinclos externos editar


Lugars desapareixius de lo municipio de Zaragoza
Mamblas | Sant Per de Cortada | Viliella