Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un sala de cine, u tamién simplament cine, ye un edificio u puesto pa veyer cintas pa entretenedera. A mayoría de as salas de cine, pero no toz, son operacions comercials que atienden a lo publico en cheneral, que asiste mercando una dentrada. Manimenos, belunas salas de cine son operadas per organizacions u sociedaz sin fins de lucro que cobran a os miembros una tarifa de membresía pa veyer cintas.

Una sala de cine en Australia.

A cinta se prochecta con un prochector de cintas en una gran pantalla de prochección en a parti debantera de l'auditorio mientres o dialogo, os sonius y la mosica se reproducen a traviés de cuantos altavoces amontaus en a paret. En o decenio de 2010, la mayoría de as salas de cine son equipadas pa la prochección de cine dichital, lo que elimina la necesidat de creyar y carriar una impresión de cinta fisica en un carret pesau.

En os cines se prochecta una gran variedat de cintas, dende cintas animadas dica exitos de taquilla y documentals. As salas de cine mas chicotas tienen nomás que una sala de visualización con una solenca pantalla. En o decenio de 2010, la mayoría de as salas de cine teneban cuantas pantallas. Os complexos de cines mas grans, que se denominan multicines, un concepto desenvuelto en Canadá en o decenio de 1950, tienen dica trenta pantallas. Os cines gosan vender refrescos, palometas y lamins.

O negocio de as salas de cine se troba en grau decadencia. A competencia d'a televisión, d'o streaming y finalment la crisi de COVID-19 ha meso en periglo a supervivencia de muitas salas de cine.[1]

Referencias editar