Ricardo Horno Alcorta

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Ricardo Horno Alcorta

???? – 1920
Precediu por ????
Succediu por ????
Naiximiento 4 d'octubre de 1883
Illueca (Aranda, Aragón)
Muerte 15 d'abril de 1948
Zaragoza (comarca de Zaragoza, hue Comarca Central, Aragón)
Partiu Partido Conservador
Renovación Española
Conchuche Luisa Liria del Cacho.
Profesión Medico, periodista y politico
Alma Máter Universidat de Zaragoza

Ricardo Horno Alcorta, naixito d'Illueca (Aranda) o 4 d'octubre de 1883 y muerto en Zaragoza (comarca de Zaragoza, hue Comarca Central) o 15 d'abril de 1948, estió un medico, periodista y politico aragonés.

Formato en a Universidat de Zaragoza, se licencia en 1906, treballando como medico en primeras en Lekunberri (Navarra) y dimpués en a o Burgo d'Ebro, ta tresladar-se enta Zaragoza en 1909. Dende alavez prencipió una exitosa carrera medica, incluindo-ie o suyo doctorato en 1911, y educativa, estando profesor auxiliar en primeras en a Universidat de Cádiz y dimpués en a Universidat de Zaragoza. Dende 1932 albandonó l'almostranza, encara que ya heba dentrato en a Reyal Academia de Medicina (n'estió president dende 1943). Tamién fació parte de cuantas organizacions medicas internacionals.

Heba establito en 1905 a revista Clínica y Laboratorio, cuan encara yera estudiant, revista que continó a suya publicación dica meyatos d'os anyos 1960, a revista de tematica medica aragonesa de mayor durada.

Antiparte, desembolicó tamién una destacata carrera politica en as filas d'o Partido Conservador, a on se i heba afiliato por a suya ideolochía monarquica. Estió president d'o partiu en Zaragoza, amás de dirichir a suya publicación, Lealtad. Deputato en a Deputación Provincial de Zaragoza por Ateca y Calatayú, estió dimpués rechidor y mesmo alcalde de Zaragoza a on empentó o desembolique de prochectos como o realfaltau d'as carreras d'a ciudat, a reorganización d'a beneficiencia municipal y a construcción de l'edificio de Correos y presentando a suya dimisión en 1920 como protesta por a vaga de 1920 a on morioron tres tecnicos municipals cuan treballaban. Mientres a Segunda Republica Espanyola estió o president d'o partiu Renovación Española en Zaragoza.

Vinclos externos editar