Remón de Castrocol

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Remón de Castrocol
Bispe de Zaragoza


37° Bispe de Zaragoza
1201-1216
Predecesor Rodrigo de Rocabertí
Succesor Sancho d'Ahonés

Naixencia ?
Muerte ?

Remón de Castrocol estió bispe de Zaragoza dende 1201 dica 1216.

En 1205 adchudicó decimas y primicias de totas las aldeyas de la Comunidat de Daroca a cadaguna de las ilesias de Daroca. Lo texto ye en latín, ye adhibito a lo Libro vermello de l'Archivo Colechial de Daroca y i figuran los toponimos de la Comunidat de Daroca unos pocos en aragonés (Forcallo, Fussed, Tramasaguas) y la mayoría latinizatos (Ollosnigros, Sarcolla, Cerberolla, ecetra...).

En ixe texto concluye con l'amenaza que si belún estimulato por lo diaple gosase contravenir contra lo establito en ixa pachina que siga anatemizato y entregato a Chudas, lo traidor y los criminals a lo incendio de lo eterno suplicio.

Lo 13 de chunio de 1210 pactó con lo bispe Gombal de Tortosa las mugas con la diocesi de Tortosa. Las localidaz de Calaceit, Ledón, Arens de Ledón y Algars quedoron en la diocesi de Tortosa dica lo concordato de 1953.


Predecesor:
Rodrigo de Rocabertí
Bispe de Zaragoza
1201-1216
Succesor:
Sancho d'Ahonés


Bibliografía editar

  • Gil Domingo, Agustín. La historia de Calamocha a través de la historia (I). Xiloca 30.
  • Majarena Gonzalvo, Luis Alberto. El libro bermejo del archivo colegial de Daroca. Centro de Estudios Darocenses. Colección Documentos para la Historia de Daroca y su Comunidad. 1989.