Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Rafael Maroto
15 d'octubre de 1783 - 25 d'agosto de 1853
O cheneral Rafael Maroto en un cuadro de Raymond Monvoisin (Museu Historico Nacional de Chile)
O cheneral Rafael Maroto en un cuadro de Raymond Monvoisin (Museu Historico Nacional de Chile).
Información personal
Embotada
Puesto de naixencia Lorca (hue en a Rechión de Murcia, en Espanya)
Puesto de muerte Valparaíso (Chile)
Información militar
Leyaltat Espanya
Carlismo
Anyos de servicio 1801-1839
Rango Mariscal de campo
Mandos
Unidat
Batallas/guerras Guerra d'o Francés
Setios de Zaragoza
Batalla de Tudela
Guerras d'independencia hispanoamericanas
Batalla de Rancagua
Batalla de Chacabuco
Primera Guerra Carlista
Setio de Bilbau
Batalla d'Arrigorriaga
Premios
Atras funcions

Rafael Maroto Yserns, naixito de Lorca (hue en a Rechión de Murcia, en Espanya) o 15 d'octubre de 1783 y muerto en Valparaíso (Chile) o 25 d'agosto de 1853, estió un militar espanyol, que plegó a o ran de mariscal de campo. Prencipió a suya carrera militar en 1801 y la desembolicó mientres as prencipals guerras d'Espanya en primerías d'o sieglo XIX, a Guerra d'o Francés (prenió parte en os Setios de Zaragoza y en a batalla de Tudela) y as Guerras d'independencia hispanoamericanas, a on luitó en a batalla de Rancagua y en a batalla de Chacabuco, entre d'atras.

En tornar a Espanya, s'adhibió a las filas d'o Carlismo, partecipando como destacato chefe militar carlista en a Primera Guerra Carlista, con accions como o Setio de Bilbau u a batalla d'Arrigorriaga. Sindembargo, en febrero de 1839 as suyas luitas politicas con sectors carlistas facioron que ordenase fusilar a cuantos destacatos militars carlistas en os ditos Fusilamientos d'Estella, y poco dimpués signó en Bergara con o cheneral isabelín Baldomero Espartero o dito Convenio de Bergara con o cual remató a guerra con a redota carlista.

Os isabelins reconoixioron a Maroto o grau de mariscal que teneba en l'exercito carlista, encara que en 1846 se treladó enta Chile, a on i morió.

Vinclos externos editar